Superduper enkel fredagsmiddag


Lagade lax med grillade grönsaker och ris till kvällsmat. Lite lyxigt men superenkelt!
Och så har jag förberett en kladdkaka som ska ätas med lite vaniljglass och jordgubbar, som dessvärre är frysta som jag nu tinat, men men!

Såhär lagar man supergod och enkel lax:

Lägg två laxfiler i en form, jag brukar ha folie i så att det blir "enklare disk" efteråt. Obs,
ringla gärna lite olivolja PÅ foliet så att laxen ej fastnar. Lite salt och peppar på laxen.
Jag virade även in lite grön paprika, zuccini och lök i en annan bit av folie så att det kunde grillas
i ugnen samtidigt fast ändå separat.


Sedan är det bara att lägga en klick smaksatt creme fraich på laxen (jag använde en som heter
Italian cheese and herbs) men det är ju en smaksak. Mamma brukar använda en där hemma i Sverige som
heter Franska örter, också supergod! Sedan PANG in i ugnen och så sköter laxen sig själv.
Koka lite ris till och maten är sedan KLAR!


Sedan slängde jag ihop en kladdkaka också. Jag lyckas väldigt ofta få den sådär perfekt
kladdig. Mitt trick är att använda lite lite mera smör och socker än vad receptet säger.
Jag menar, ska man ändå baka kladdkaka ska man väl inte snåla på fettet? :)
Ikväll la jag även i extra mörk choklad för att ge den en sådär riklig chokladsmak. Fördel med att
använda extra mörk choklad är att den för att kladdkakan blir mer mättsam så att man liksom inte slänger i sig allt på en gång, som jag lätt kan göra. Också mums att äta en bit med lite vaniljglass och jordgubbar. Mumma!

Har hyrt en film ikväll som heter
Contagion, handlar om virus och sånt!

Kommentarer
Postat av: syrran

Kul med så mycket bilder. Lite avundsjuk på din powerwalkrunda:) Du blev jättefin i håret!

2012-01-28 @ 09:03:58
Postat av: Moster Karin

Vad gillade du filmen? Ska också se den tänkte jag.

2012-01-29 @ 00:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0