Sunday

Jobbat helgen, därav inget uppdaterande här, dvs inget kul att skriva om.
Ska jobba måndag och tisdag också, så egentligen har jag inget direkt att skriva om nu heller, men ville ändå ge lite livstecken.
Mycket att göra på jobbet i helgen. Har vart erbjudande " spendera 100 dollar och ät gratis i restaurangen". Folk äääälskar sådana erbjudanden. Tror ärligt talat att folk åker dit och spenderar dom pengarna bara för att ju få ta del av erbjudandet.
Kommer förmodligen vara mycket att göra imorgon måndag också. Holiday i USA. Martin luther king day.

Efter jobbet idag hämtade Brandon mig och så gick vi på bio. Girl with the dragon tattoo. Körde med popcorn och hela köret. Jag spyyr så mätt jag är nu. Min man slumrade till lite på bion, han fattade inte varför vi skulle sitta och se en film "vi redan sett". Jag håller iofs med honom i det. Filmen var som den svenska, fast med engelska, amerikanska och svenska skådespelare som pratar engelska med konstigt brytning. Men jag ville iaf se filmen. Skådespeleriet var bra och det var snyggt filmat och allt. Men den slog absolut inte vår svenska version.
Jag tycker att det är synd att amerikanarna skulle vara så snabba att göra en version av det. Tror att det hade kunnat göras grymt bra om dom hade tagit basen av storyn och gjort sin egen grej med det. Amerikanska namn, amerikansk plats, ja ni fattar. Jag menar, Daniel Craig alias Mikael Blomkvist kunde inte ens uttala sitt namn, så vad var poängen med det.Och hela filmen filmad på svenska platser, vissa precis samma som i svenska filmen. Allt var svenskt egentligen. Och visst blir man lite stolt också, men rätt ovärt att göra en amerikansk version om man ska göra samma som i svenska versionen..






Innan filmen åt vi en hamburgare på en populär kedja här. Medans man väntade på
sin burgare fick man ta hur mycket jordnötter man ville. Hela golvet var fullt med jordnötsskal
och vi såg alla sitta och äta och slänga på golvet. Som om det var hela poängen med stället,
att det var ok att slänga på golvet. Jag kunde inte rktigt med att göra det, men innan vi gick åt jag en
nöt och så slängde jag skalet i golvet och det gav en rätt härlig känsla. Lite "ha ha!".

Kommentarer
Postat av: Moster Karin

Janne håller med Brandon och stannade helt enkelt hemma. Jag håller med Anna.

2012-01-16 @ 22:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0