Kortare


Håret blev lite kortare än vad jag först hade tänkt, men när jag satt där i frisörstolen sa jag till henne att klippa av allt som hon ansåg vara "permanent-slitet" (Permanentade mitt hår julen 2010 så topparna av mitt hår hade de sista lockarna). Frisören visade hur mycket hon skulle klippa och jag godkände. Jag tänkte att det var lika bra att klippa av det så att jag kan låta mitt mer hälsosamma hår växa långt istället.
Sedan så sa jag till henne att jag hade tänkt börja med snelugg igen fast ändå sa att jag kan ha det bakom öronen, men jag förklarade nog inte riktigt tillräckligt så luggen blev som den blev..alltså absolut inte ful eller nåt, men det ser lite roligt ut när jag inte har luggen i en klämma för då hänger den i ögonen, se bild nedan.

FÖRE:

 
Solen gör att håret ser mer rött ut än vad det är.

EFTER:




Luggen nere , utan klämma haha.


Haha, himla kul bild tycker jag. Står där och tar kort på mig själv för att visa
håret och så blev solen så stark så jag fick hålla för och precis då råkade jag
ta kortet.


Frisören "lockade" till hårtopparna med rund borste, så det är lite längre än
vad det ser ut.


Dålig bild, men så långt är det fortfarande i bak.


Denna bild togs senare, som ni kanske anar med tanke på andra kläder.

Klippningen kostade 45 dollar och så dricksade jag 7, så totalt 52 dollar alltså. Man dricksar nämligen sina
frisörer här i USA, mellan 15-20 procent av priset. Tycker fortfarande det är ett bra pris.

Jag ska tona håret (ska jag göra själv hemma) i någon chokladbrun färg nästa vecka tänkte jag. Blir så trött på att ha en massa olika nyanser i håret pga att solen bleker det så. Sedan ska jag investera i en keps.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0