Innan jobbet..

..har jag skypat med mamma och pappa, tagit en powerwalk vid stranden och haft "badrumsfönster-dramatik".
Kom nämligen hem från min powerwalk svettig och varm och ville ta en snabbdusch innan jobbet. Men då är det någon som jobbar snett utanför vårat badrumsfönster och skulle han gå uppför stegen skulle han kunna se in i duschen.
Så jag går ut och säger till..

Jag- How long until u're done here?
Han (gammal gubbe) - 20 minutes or so...
Jag- Well i need to shower before work and i don't feel comfortable having someone outside my window..
Han- I'm not gonna look into your window!!
Jag- I know, but this is how i feel..i be done in 5 minutes,please.
Han muttrar något otrevligt.

Jag går in och tar en dusch, på huk i hörnet av duschen. 2-4 minuter och sen var jag klar.
DÅ hör jag han som tar hand om lägenheten pratar med gubben där ute och han går och jobbar nånannanstans i byggnaden. Tänkte först att jag skulle sticka ut huvudet genom fönstret och säga att jag ju redan var klar, men det sket jag i.

Jag vet att den äldre mannen bara ville göra klart sitt jobb och att han absolut inte bryr sig om jag står i duschen eller ej. Men jag klarar inte av att veta att han KAN göra det om han vill. Ville inte vara otrevlig eller nåt, men ibland måste man få uttrycka sig. Eller?

Nu måste jag packa väskan och sen skynda till bussen. Har jobb mellan 15.00-21.30 idag, typ kulturdag nummer 2.
Sen jobb lördag och söndag också.

Hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0