Engelska VS Svenska

Imorse skypade jag med mamma. Sedan satt jag och smälte frukosten lite innan jag gick ner till stranden och powerwalkade (Skönt att komma igång igen efter det lååånga avbrottet då jag vart förkyld osv). Sedan kom jag hem, duschade, lagade lite lunch (lax jag köpt på Ikea som är importerat från Norge, det ni!) och sen har jag suttit och arbetat på mitt cv. Har ett engelskt cv, eller resume som det heter här, så har översatt det. Det tog mycket längre tid än jag först trott. Vissa meningar låter mycket bättre på engelska så fick sitta och omformulera till något lika bra på svenska och så höll jag på. Ska faktiskt erkänna att jag ibland glömmer bort vissa svenska ord och så tror jag att jag kommer på det och så kommer jag på mig själv att skriva svengelska. Det är inte det att jag egentligen glömt själva svenska språket, men ibland är man så inne i engelskan så det lilla svenska ordet liksom har gömt sig där bak i skallen.  Hur som helst, jag är KLAR! Dags att göra mitt namn hört på den svenska arbetsmarknaden då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0