Ärende-dag

Idag har jag redan hunnit äta frukost, skypa med syrran och sälja en cykel (jag lät killen pruta 10 dollar, så fick totalt 90 dollar, som ska gå till en obetald räkning, men ändå, yay!).
Fick även ett litet papper från posten i måndags om att ett brev från mamma ligger och väntar, så ska ta en promenad till posten på 4th street oh hämta det tänkte jag, äre Alla-Hjärtans-Dag choklad måntro?
Sedan så måste jag till apoteket, varfööör ska postkontoret på 4th street ligga i motsatt riktning än apoteket???? Not cool.
Igår kväll färgade jag håret på mig själv. Hade en såndär riktig bad hair-day på jobbet igår så efter jobbet köpte jag mig mousse-hårfärg. Den färgen hette redish brown. Jag är nöjd. Det är lite lite mörkare just nu än vad jag tänkt, men det allra mörkaste kommer att blekas i solen om bara några dagar och då kommer mitt hår ha den där rödbruna färgen jag är ute efter. Blankt och fint är det iaf nu!
Hade ett möte med min chef i förrgår, om vad mina mål är på jobbet och vad jag vill jobba med i framtiden på företaget osv. Jag väntar tills efter Monterey att berätta att vi ska flytta, men ska då säga att jag trots flyttning fortfarande menade vad jag sa på mötet och att jag fortfarande har intresse att jobba för företaget iaf.
Sedan så vart jag tillfrågad om en annan sak av en tjej som jobbar i en annan avdelning. I slutet av mars ska dom ha ett stort "svenskt" event som alla andra ikea-affärer har haft andra år då över 500 biljetter har sålts till det event osv och i år är första gången just vår affär ska ha det. Och de vill ha någon som kan berätta om Sverige och landets traditioner för kunderna och de tyckte att jag skulle passa bäst för det. Jag som är urdålig på att säga nej, sa såklart ja. Jag sa dock att jag är rätt blyg och kanske inte vågar stå inför allt för stora folkmassor, hon sa att det nog "bara" blir 50 åt gången. Aja aj ajaja, har redan nervöst sammanbrott och ont i magen. Hon frågade om vi hade några speciella svenska kläder som är tradition att ha på sig, jag tänkte genast på de där folkklänningarna med den lilla mössan, jag sa dock bestämt NEJ till att ha det. Jag hoppas dom förstod hur seriös jag var med mitt nej...
Min chef som hörde mig säga att jag ej vill stå inför jättestora folkmassor skrek att de skulle minsann ta in flera hundra och så skrattade han. Tror att han fortfarande är lite sur över att jag vann över honom i bowling :)




2 strandbilder från häromdagen då jag ju som sagt låg på stranden.


Jag matchade min nya röda cardigan med min blåvit-prickiga kläning. Har en annan
blåvitpricking klänning som är sydd lite annorlunda också. Färgglatt och fint, känns nästan
som lego.


Mitt nya redish brown-hår! Lite mörkare där fram, men det beror som sagt också på vad för
ljus man är i.


Det börjar synas i våran lägenhet att flyttning är på G. Tomt efter att våran bokhylla är borta
men nu även cykeln som faktiskt blev en del av inredningen.


Trots tomheten efter cykeln ligger nu 90 dollar i min hand, inte fel det heller.



,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0