90 meter upp i luften

Vi åkte inte så många åk på Knotts Berry farm igår, pga 1-2timmars långa köer. Verkligen synd men vi hade det mysigt ändå att strosa runt och så.
Ett åk vi däremot åkte på var nog bland det läskigaste jag gjort. Den hette " Wind seeker". Och i princip hissades man upp 90 meter upp i luften och där uppe satt man och skulle "njuta" av utsikten. 307 feet sa dom att det var och jag googlade och det var alltså 90 meter. Det var jätteblåsigt och jag satt där uppe och tänkte på alla dom artiklar jag läst om folk som ramlat ur bergodalbanor osv. Och så hade jag handsvett och tänkte att jag inte skulle ha något bra grepp om nåt om jag skulle ramla av stolen. Och så höll på kontaktlins på att blåsa ur ögat så jag fick sitta och blunda , öppna ögonen, blunda, öppna ögonen. Bredvid mig satt min höjdrädda man och sa "Oh shit. Oh shit. Oh shit". Lite dödsångest hade jag nog däruppe. Det otäckaste var att man bara satt där uppe och hängde med benen, fanns liksom inget att sätta fötterna på och man satt helt still, karusellen rörde sig inte.

Bilden är ifrån knotts berry farms hemsida.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0