Väntar fortfarande..


Fortfarande inget green card, dvs fortfarande i process. Detta kan ta emellan 30-60 dagar, så får väl se. Dom på jobbet vet och har sett mina brev och kopior om att det är i process och att det bara är att vänta och se. Jag är dock inte orolig för att jag Inte kommer att få mitt green card förnyat eftersom jag är gift med en amerikansk medborgare. Det är mest det att det är så himla många ansökningar de får hela tiden så allt sånthär i USA tar lång tid. Jag menar, jämför man med svenska ambassaden i USA så är det uppenbarligen enorm skillnad. Jag menar, när jag ringde dit och skulle betala för Brandons uppehållstillstånd i Sverige, allt jag behövde säga var "Hej, min man fick ett mail om att ni ej tar emot personliga checkar och att jag skulle ringa och betala över telefon istället". Hon svarade direkt " Gäller detta  Mr.Samuel Mendez? (Brandons riktiga namn är Samuel efter hans pappa, och hans mellannamn är Brandon, men ingen kallade honom samuel när han växte upp .
Dom verkar ju inte ha alltför mycket att göra på svenska ambassaden för amerikaner som vill flytta till Sverige haha! De få gånger jag ringt immigrationsverket för min del ang green card i USA är jag bara ett nummer.


Här är jag alltså i dagsläget i mitt förnyelse av green card. Har vart i den cirkeln
i några veckor nu. Dom booorde skynda sig lite kan man ju tycka.
Jag kan alltså gå online och skriva i mitt kvitto-nummer och se vart i processen jag ligger.

(Moster Karin,"skit-bilden" var bara en del av min kvällshumor, ärvt av mamma kanske? )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0