Scared the shit out of me!


Han som har hand om det hela angående mitt Green card på jobbet ringde till min avdelning idag och bad mig komma upp till chefernas kontor. Jag traskade upp dit.
Han ber mig komma med in i ett rum. Jag lämnar dörren öppen för i mina tankar innebär stängd dörr att jag blir avskedad pga mitt nya green card som ej kommit ännu. Han säger "Close the door please and have a seat".
Jag stänger dörren och sätter mig ner. Han säger "We're good.". och "You're good", "No problem with ur green card, just come up with the card asap when you get it". Jag sitter där helt stum och frågar sedan "So..im not fired?" och han skrattar och säger att anledningen till all "dramatik" är för att inte alla har med at göra angående mitt green card och därav den stängda dörren.

Sedan traskade jag glatt ner till min avdelning igen och lurar min arbetskollega att jag tyvärr inte får fortsätta jobba där utan green card. Fast sen sa jag såklart sanningen!

Sköööönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0