Jobbjobbjobb

Har mest vart på jobbet idag. Rätt lugn dag, vilket ibland kan bli lite långtråkigt. Märker på alla att de flesta trivs med mer fartfyllda dagar där.
De har börjat sätta upp det stora vita tältet på parkeringsplatsen där de ska sälja juldekoration och sånt som Ikea gör varje år. I Swedish food market har de börjat sälja pepparkakshus, julkola och marsipan (yaaay, i år kan jag göra marsipangodis-rutorna! ). Och så vid kassorna har de en hylla med julkort som säljs för UNICEF. Ikea totalt ignorerar Halloween or what?? Eller, dom har en orange påse med daim-liknande godis i swedish foodmarket, det är typ för Halloween. I alla andra affärer här i USA kryllar det av Halloweensaker. Det var så mysigt i går då jag gick in i mataffärn och det doftade pumpkin. Det doftar höst och ger en känsla av att julen är på väg, men också att åh va mysigt med Thanksgiving här i USA. me likey pumpkin pie! med grädde.
Appropå Halloween igen. Dom har sagt på jobbet att de varje år låter alla klä ut sig om de vill den dagen på jobbet och så får man bli fotad och delta i tävligen om vem som är bäst utklädd. Vore det inte himlans roligt om jag klädde ut mig till Pippi Långstrump och stod vid entren på Ikea med min skandinaviska brytning och välkomna folk in? Fast Brandon trodde inte att jättemånga här vet att Pippi är svenskt. Han sa att jag istället borde vara The Swedish chef i Mupparna, men jag har inte sådär jättekoll på den så det skulle kännas fel. Mamma sa att jag kunde vara en Viking, men jag vet inte riktigt, jag är typ redan bland de längsta och största på jobbet här, vill helst inte brea på mer om hur stor och viking-ish jag är haha! 
Men jag vill absolut vara något svenskt. Om jag nu vågar klä ut mig, tänk om bara jag dyker upp utklädd? Haha gu va pinsamt. Har ni ideer, bringt it on!!

Nu ska jag snart sova, jobb imorgon igen, sen ledig torsdag och fredag och då ska jag CYKLA! Brandon har fixat kedjan nu, men han sa att innan han släpper ut mig med cykeln ville ha kontrollera nån skruv på styret...jag som är så´ivrig och otålig!!

Litet projekt...

Jag har beställt dessa 2 bilder i lite större format för att rama in och sätta upp i sovrummet förhoppningsvis.
Det är så romantiska detaljer i det rummet så kände att jag ville ha en kontrast, vilket då svartvita foton blir utmärkt till.

En bild jag tog på piren i Seal Beach, ca 20 min med buss ifrån Long Beach.
Gillar konturen av mannens hatt och så att barnet springer i en oväntad riktning i bilden.


En bild jag tog i Santa Barbara på ett enormt stort gammalt träd.
Visade Brandon en massa bilder jag funderade på att beställa och han ville ha trädet, så
trädet fick det bli!

Bilderna är nog redo att hämtas i slutet av denna vecka, spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0