Filmtips osånt

Har inte sett jättemånga filmer på senare tid eftersom vi har hyrt tvserien Dexter. Vi är snart klara med säsong 5.
Jag rekomenderar verkligen Dexter dock. Hur bra serie som helst! Och Michael C.Hall är så bra!
Sen så är det roligt för oss eftersom dom filmar det mesta av Dexter här i Long Beach där vi bor. I förra avsnittet hittades ett lik på stranden nedanför vår gata! Eller alltså, ett lik i tvserien. Serien ska ju "utspelas" i Miami, men tror det är lättare för dom att filma här närmare LA eftersom skådespelarna har andra projekt samtidigt. Och Long Beach liknar Miami ganska mycket sägs det. Mycket palmer och sånt utmed vägarna.
Så vi känner ofta igen vart dom är i scenerna.
För några veckor sen när jag var hos frissan satt en kvinna bredvid mig och hon sa att dom hade fått stänga hennes jobbplats under några dagar eftersom dom skulle filma Dexter där då. Nånstans i Downtown LB.



Såg en bra film för en månad sen eller mer och det var denna:

True Grit
 


sen så minns jag inte om jag tipsat om dessa förut eller ej, men det var ett tag sen vi såg dessa filmer och dom rekomenderar jag också:

The Fighter
 


Love and Other drugs


Denna film va konstig, lång och mörk. Och lite obehaglig. Men ville ändå se färdigt den. Ville inte stänga av,
för den va något. Men vet inte riktigt vad.
Let the right one in



Filmer jag kanske inte rekomenderar sådär jääättemycket, men äsch, fåniga komedier funkar väl ibland också

No strings attached


You again

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0