Usch och blä

Har åkt på förkylning, IGEN!
Tror att det beror på att det sliter på halsen och stå och upprepa samma saker varje dag i 7 timmar 4-5 dagar i veckan. Och att vädret här varierar så himla mycket. Enda stunden är det 35 grader och sen är det helt plötsligt 18. Jag äter och dricker C-vitamin varje dag, men får väl öka på mängen.

Just nu bränner det i halsen och jag snorar och har mig. Dessvärre ska jag vara på jobbet om en timma, så måste börja göra mig iordning nu. Har inte råd att stanna hemma. Vi har betalda sjukdagar, men dom timmarna läggs på lite då och då så jag har inte så många just nu. Tyvärr.
Om jag tappar rösten på jobbet idag kanske jag får åka hem eftersom jag behöver min röst för att välkomna folk in i affären..
Igår på jobbet tappade jag rösten några gånger, det var jättejobbigt för kunderna bara stod och glodde på mig och jag fick inte fram ett enda ord.

Imorgon är jag ledig så det är skönt iaf efter denna 5dagars jobbvecka.

Hyrde filmen Horrible bosses häromdagen. Den var såklart överdriven, men ändå rolig.
Perfekt söndagsfilm att hyra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0