Mumma!

Har vart superkreativ idag!
Multitasking på jobbet för det första. Jag "greeting" några timmar, jag passade kidsen i playrummet en liten stund och sedan fortsätte jag att stå och försöka lära mig vad som försigår vid kassan. Däremot är det ju bara self checkout, men många vill ha hjälp met det, eller ta bort en produkt de scannat. Det är mycket jobbigare än man tror för de som jobbar vid kassorna, trots self checkout. På helgerna har de "riktiga" kassorna öppna också.
Men det är kul! Jag vill försöka lära mig så många avdelningar som möjligt, för då blir det lättare att söka jobb på Ikea när vi flyttar till Sverige för där finns ju inga "Greeters" haha!
Jag är ganska imponerad av min utveckling av "greetingen" dock. Jag vet i princip vart allt är, i vilka avdelningar och dessutom har jag ganska bra koll på vad för produkter som de flesta köper, så står nån och försöker förklara för mig vad de letar efter, vet jag typ exakt vilken stol de vill ha ganska direkt.
Jag har fått kläm på hur jag ska kunna välkomna många människor som kommer in i affären på samma gång och ändå göra det personligt och med ögonkontakt och leende. Få folk att ta en gul påse är en del av det med.
Ja, så är det. Folk tycker att "Greeters" har en slappt jobb och visst, det kan det vara om man bara står där och inte direkt bryr sig, mumlar ett Hej osv. Men företaget vill att man ska kunna ta det till nya nivåer hela tiden, och då gäller det att lägga ner sin själ i att verkligen få människorna välkomna, hörda, hjälpta osv. Och det gör jag. Men det är bra, för jobbet blir roligare då. Men såklart också för att jag får hjälpa till i några andra avdelningar då och då.
Ja, det var lite om mitt jobb och min dag.

Efter jobbet tog jag bussen till Downtown Long Beach, det tar ungefär 40 min från Carson där ikea ligger till Long beach med buss.
I Downown LB gick jag in på affären ROSS och köpte en Pike'-tröja till Brandons styvpappa i födelsedagspresent som vi ska ge honom på torsdag och så köpte jag en kokbok till brandons syster o hennes man, de har "Graduation" från UCLA 12 juni, så vill ju ge nånting till dom, de ska även få ett litet presentkort på en restaurang, min tanke var lite "Nån kväll kanske ni inte vill använda kokboken..då kan ni använda detta presentkort..osvosv", ja ni fattar.

Brandon kom från jobbet och hämtade mig från downtown lb och så åkte vi hem. När vi kom hem vart vi hungriga. Så jag lagade en grönsakssoppa med potatis, morot, gullök, svamp och färsk koriander för smaken. Blev mycket god. Fick helt enkelt bli lite "tager vad man haver" mat. Hade även gott bröd, så jag körde lite ört och vitlökssmör och så finhackad tomat med olilvolja på topp och lite lite ost. Sedan värma i ugnen.
Blev supergott! Bildbevis får ni imorgon.

Nu ska jag lägga mig i soffan med benen högt, förtjänar lite vila efter ALLT jag gjort idag. 2 dagar ledigt nu, såå skönt.

Godnatt!

Hahaha, sitter och kollar på Family Guy, och det är så roligt då de bara slänger in denna musikvideo och spelar HELA och sen går det tillbaka till Family Guy igen..humor!


Kommentarer
Postat av: syrran

Du är bäst!

2011-05-24 @ 09:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0