Hungry!

Jag borde verkligen ha ett fack i kylen eller frysen med mat för dom kvällar jag är trött och kommer hem sent ifrån jobbet och verkligen inte orkar stå och laga mat. Brandon kom också hem sent nu, annars brukar vi hjälpas åt.
Ärligt talat så tror jag att det blir hämtmat ikväll, jag är så hungrig och lat just nu!

Förresten, stod och pratade med min manager och några arbetskamrater idag om amerikanska Morsdag på söndag. Jag ska nämligen ge ut en ros till de 100 första mammorna som kommer in i affären. Men jag får inte fråga om de är mammor. Jätteviktigt att inte anta och förmoda att någon är mamma och en annan inte. I mailet som vi stod och diskuterade stod det att "ge blomma till dom som ser ut att vara i en ålder som en mamma" , ungefär nåt sånt. Men sedan så stod det i mailet att Men det är ju för tusan 2011, så lite svårt att veta en mammaålder".
Många av killarna som jobbar med kundvagnarna, är runt 19-22 år och de flesta av dom har barn. Min mans kusiner som är ungefär 17-19 år har också barn.
Så ja, svårt det där. Vi sa att förhoppningsvis kommer det in 100 kvinnor på raken med barnfamilj, hah!
Men sen så bestämde vi oss för att typ ge en ros till varje kvinna, först till 100.
Jag gillar verkligen min chef och mina jobbarkompisar i den delen av affären jag jobbar, dvs Kundvagnar-Lekrummet Småland och så oss Greeters. Vi kan skämta och ha oss helt naturligt. Och så ser alltid min chef till att vi alla känner oss uppskattade. Han ger oss komplimanger minst en gång i veckan. Tycker att ett jobb kan bli ett väldigt bra jobb så länge man känner sig uppskattad. Jag menar, mitt jobb är inte direkt världens roligaste, men lite skämt hit och dit med jobbarkompisar, schysst chef osv kan väga upp jobbet direkt.
Måste dock erkänna att jag är trött i fötterna nu...har inte börjat använda mina nya skor ännu, ska "gå in" dom lite mer imorgon och sen börja använda dom på jobbet lördag typ.

Nej nu blire hämtmat, fast det tar alltid lång tid för mig och Brandon att enas om något. Jag älskar typ Thaimaträtten Kyckling med jordnötsås, han gillar ej jordnötsås. Jag älskar Hawaiipizza, han gillar INTE ananas på pizza. Han älskar fläsk, korv och en massa massa kött på kött. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0