Lost


Verkligen ursäkta den fortsatt dåliga uppdateringen här. Men..jag har en bra (?) ursäkt.
Ni förstår, på Netflix.com finns Lost säsong 6, dvs sista säsongen av den tvserien, att se direkt på min laptop och jag missade den förra året då den visades och jag har vart både för snål och lat för att hyra alla dvder på videoaffären, såå nu när jag kan ligga här hemma i soffan med laptopen på magen och titta på Lost medans regnet öser där ute, därför har det inte riktigt funnits plats för bloggandet. Haha usch, vilken geek jag är.

Var ledig idag. Gjorde bankärenden i morse och gick och handlade i mataffären. Pratade med mamma och pappa på skype en timme med. Sedan har jag haft mitt "lilla" Lost-maraton. Har dock mer än hälften kvar, visste ni att det är 17 avsnitt på säsosng 6?? Asmycket ju!

Lagade mat ikäll med, "Mammas tacogratäng", den är såå god. Fast all mat jag lagar som mamma har gjort, blir det aldrig lika god som hennes mat.
Jag och Brandon köpte en billig flaska rödvin till maten, helt ok för 5.99 dollar. En sak jag inte saknar med Sverige är att man bara kan gå till Systembolaget och köpa vin och sånt, det är så himla smidigt här att man kan köpa det överallt, till och med på apoteket haha!

Jag är ledig imorgon med, dvs torsdag, får se vad jag ska hitta på. Köpte en brödmix på Ikea's swedish food market för ett tag sedan, så ska nog baka det där brödet..nästan så att jag hoppas att det regnar imorgon bitti också, så mysigt att baka när det regnar, inget man är bortskämd med i LA.
Fast visst undrar jag vart tusan solen och värmen tog vägen?? Jag som liksom förberett med solskyddsfaktor och allt och förhoppning om lite färg och fräknar.
Sedan så är jag såååå shoppingsugen, men har inte riktigt pengar för det tyvärr. Lön på fredag dock, yay, fast måste hålla i pengarna..jobbet på ikea är bara cirka 25 timmar i veckan, ibland mer och ibland mindre, lönen är inte så mycket mer än 65 kronor i timmen, så ja...har inte riktigt råd att göra så mycket kul helt enkelt. Borde hitta ett till jobb, men det är skiitsvårt att få ett jobb i dessa dagar och att jag dessutom är invandrare här i USA och min engelska inte är perfekt och att jag inte har gått på college gör inte saken bättre. Så, tills vidare för jag vara lite fattig och dricka billigt rödvin. Skål på den!
Ps, inte meningen att "klaga" och sånt, men ibland önskar jag att lönerna var bättre här i USA, men utan utbildning får man typ "nöja" sig med en sådan nivå på lön..specillt när man är ny på ett ställe och att man ju måste börja nånstans. Det kan ju bara bli bättre, det vill jag tro iaf!

Godnatt från LA, Godmorgon på er i Sverige!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0