Tager vad man haver-mat

Sa ju att jag mest bakat och lagat mat de senaste dagarna!



Var tvungen att använda paprikan, löken och zuccinin jag hade i kylen som snart började
bli gammal. Sedan hade vi lite grillkorv och vitlök. Hackade allt och vips så hade jag en
hemmagjord pyttipanna som jag lagade i ugnen.


Till pyttipannan stekt ägg och så rödbetor! Här i USA anses mer pyttipanna som frukost.


Lagade pasta igår, det blev himmelskt gott!
Stekte lite bacon och så lät jag dom "knapra" till sig på lite hushållspapper. Stekte skivade
championer och körsbärstomat i "baconfettet" och så la jag till lite vitlök , salt o peppar och så
2 matskedar rött vin. Kokade pastan under tiden. Blandade pastan med några skedar "Alfredo-sås" heter
det här, men det som vit carbonarasås man kan köpa på burk. Kokade ihop pastan med såsen och
championerna och tomaterna och såg till att "vin och bacon o vitlök-såsen" som bildats i stekpannan också
kom med. Sist la jag till baconbitarna. Garnerade med lite riven parmesanost.
Sååå gott det blev!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0