Oooops!


Min apotekrunda på 2nd street slutade visst med lite shopping..fast jag är grym på att fynda, så spenderade ändå inte så mycket pengar i slutändan med tanke på vad jag köpte.


På apoteket köpte jag lite nytt smink eftersom det var 40 procent rea
och sist jag köpte var nog 6 månader sen. Mascara och rouge och så
ett nagellack. En bra fotkräm blev det också då det är dom jag sliter så
på jobbet, måste ta hand om fossingarna! Läppenna också.
Köpte även multi-vitaminer till mig och Brandon, att ta en dagligen. Tror
att jag inte får i mig tillräckligt. Och så var det ju den där tidningen som
jag faktiskt hade tänkt köpa :)


En affär på 2nd street som allt kostar 15 dollar eller mindre.
Denna beiga cardigan var så enkel och perfekt! 15 dollar.


Och så en enkel svart tshirt för 3.99 dollar.


Solbrillor för 5.99 dollar. Mina andra går fortfarande att använda men
de är rätt så böjda, så behövde nya.

Hey hey hey, nu när jag ändå visar kan jag passa på att visa 2 plagg och 2 halsband jag köpte i februari på gallerian...fyndar man kläder och sånt kan man ändå få litegrann fastän man har en låg inkomst. Jag brukar försöka undvika att spendera mer än 20 dollar (ca 130 kronor) per plagg när jag shoppar på billiga affärer som Forever21 och Papaya, Target osv. Egentligen är ju det inte mycket pengar det handlar om, men jag har typ ca 6000-6500 kr i inkomst per månad just nu, halva o ibland mer går direkt till hyra, sedan så tillkommer ju hygienartiklar, mat, bensin eller busspengar, kattmat, och ja, jag lovar, 2500-3000 kr är inte mycket att leva på per månad, men jag är duktig på budgetshopping, man blir det när man måste.
 


En nyöppnad affär som heter Papaya. Jätterolig affär med söta kläder,
och bäst av allt är att den affären är billigare än Forever21! Detta linne kostade
100 kronor.



Denna klänning också från Papaya, kostade 65 kronor.



2 halsband från Forever21, kostade cirka 8 kronor styck.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0