Ledig dag!

Sov ut imorse eftersom jag var trött från igår då jag va tvungen att gå upp vid 6.15 på morgonen för att hinna i tid till jobbet 7.30, som tur va körde Brandon mig vid 7 så jag hann.
Fick paus mellan 9 till 11, sen jobb till 5.

Brandon har fått jobb förresten, han startar första dagen idag! En bilshop med inriktning på japanska bilar, även om han är mer intresserad av europeiska sa han att människorna där verkade trevliga och det var en bra atmosfär i den lilla familjägda affären, kommer han nog att trivas rätt så bra. Liten värld förresten, sonen i den affären hade tydligen gått i samma gymnasie som Brandons storasyster. Till och med LA är litet ibland.
Brandon kommer att jobba måndag-fredag 10-19.00, o 2 lördagar i månaden. Och tjäna absolut helt ok! Skönt, jobbigt när pengar ständigt är ett problem.
Dags för mig att börja ta bussen till jobbet nu dock, vilket innebär att jag måste gå och lägga mig tidigare och gå upp mycket tidigare, bläää! Och så kommer jag komma hem från jobbet cirka 1.5 timme senare än vanligt nu med, det är ungefär tiden med 2 bussar och bussbyten, oså 20 min promenad från busshållsplatsen till jobbet.
Brandons jobb ligger nämligen åt andra hållet än ikea  och vi börjar samma tid så blir lite kört med skjuts!
Men det är okej ändå. Fast en nackdel med bussarna jag ska ta är att det är 2 olika bussbolag, så om jag skulle köpa ett månadskort till en buss, skulle jag fortfarande vara tvungen att köpa ett för buss nr 2 också. Om jag ej köper busskort kommer det kosta t.r. 4 dollar varje dag för att ta mig till och från jobbet. Inte kul med extra  utgifter när man redan har det så knapert!

Idag är det ingen sol, det är grått och blåsigt ute och risk för regn. På onsdag när jag ska jobba ska det bli pangväder, typ 26-27 grader. Kass tajming!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0