Dålig plan!

Att gå ut och gå i regnet, eller ja, som jag så tufft skrev "Trotsa regnet!" visade sig vara en urdum ide!
Efter ett varv runt vår gata, dvs 4 minuter, var jag helt dyngsur och var tvungen att gå hem igen. Måste måste måste skaffa bättre jacka och bättre skor. När jag shoppar här i LA blir det mest sommarkläder eftersom jag hela tiden tänker att "äsch, det är sol jämt juuu!". Men så sitter jag här en regnig dag utan bra ytterkläder eller skor.
När jag kom hem ifrån min "långa" 4minuters-promenad tog jag ett långt, varmt bad och satt där i och läste, myycket varmare!

Nu sitter jag och läser på om benefits. Det är alltså något de flesta större jobbföretagen erbjuder när de anställer folk att jobba för dom. Eftersom sjukfärsäkring är vansinigt dyrt här i USA är det just benefits man gärna kollar upp först när man söker jobb, alltså, erbjuder företaget jag söker jobb hos, benefits.
IKEA har faktiskt röstats fram som ett av de 20 bästa företagen att jobb för i hela USA, så jag tänker nu defenitivt ta del av benefitsen jag nu har rätt till att ta del av, man måste ha jobbat inom företaget i 3 månader innan man får benefits, och det har jag nu gjort.
Men åhhh vad mycket det är att läsa och jämföra. Inga enkla engelska ord och begrepp direkt...
Som tur är har jag fram till 8 april, så behöver ej stressläsa allt ikväll. Men ska iaf försöka att ha allt klart och sänt in innan helgen är slut.


Vår gata var riktigt blöt!


Finns inget bra system här då det regnar, så allt vatten bara ligger och flyter
på gatorna. Värsta stora sjöarna!


WATER!


Palmerna speglades fint i vattnet iaf.


Min jackärm efter 4 minuter ute i regnet!


Brev ang benefits. Att hej betyder hi vet jag vällll reeedan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0