Oh boy

Har suttit i telefon i en timme nu. Vill att min doktor ska skicka över min medicin-refill till mitt lokala apotek och alla jag pratat med har skickat mig vidare till nån annan att prata med. Fyy vad sånt är tråkigt. Varför finns det hundra olika apotek här liksom..det räcker alldeles lagom med ett Apoteket som i Sverige. Eller har det ändrats där hemma tro? Herregud, i september har det gått 4 år sedan jag bodde i Sverige. Pratade med min vän Emma på skype igår, hon sa att det fanns massor av nya marabou-smaker. Jag tyckte till och med när jag var hemma i julas att det fanns många nya smaker, men nu finns det ÄNNU mer. Herregud. Bara en sån sak liksom.
Jag kommer säkert att få en chock när vi flyttar hem nästa år, för det verkar som att mycket har ändrats. Och då pratar jag alltså inte bara om alla marabou-smaker haha! Jag har liksom vant mig vid Ikeas lager: Vanlig marabou, marabou daim och marabou mint. Sedan har dom ahlgrens bilar, kex choklad och daim.
Oj nu vet jag inte riktigt vart detta inlägg är på väg.
Nej nu ska jag ta en dusch och sedan traska iväg till apoteket, jag hoppas att min medicin ligger där och väntar på mig. Ni ska bara veta vad jobbigt det är att uttala Levaxin på engelska som då heter Levothyroxine. Görjobbigt är det! Och stackars apotekare när jag säger att mitt efternamn är Gustafsson. Det är synd om oss alla när det gäller sådana här telefonsamtal helt enkelt.

Nu ska jag duscha som sagt.


Åh vad jag saknar Mozart idag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0