Nästan lika god som Findus...

Lagade fiskgratäng igår. Det var jättelätt och smidigt.
Och fastän den inte var lika god som Findus fiskgratäng dill, så var den ändå väldigt god.

Jag smörjde en form. Sedan la jag fiskfile-bitar i och saltade och pepprade. Vilken vit fisk som helst går bra.
Lät fisken laga till sig inne i ugnen. Medans fiskade var i ugnen kokade jag potatis i små små bitar eftersom det skulle bli mos av det ändå. Mosade potatisen när den var klar och blandade med en klick smör och lite mjölk. Sedan kläckte jag i ett ägg i det färdiga potatismoset och rörde om. Sedan var moset väldigt smidit.
Tog ut fisken som nu var bra tillalagad. Såg till att fisken var i mitten av formen, sedan klickade jag ut potatismoset runt om.
Sedan smälte jag lite smör i en kastrull, blandade i några skedar mjöl och rörde om hela tiden samtidigt som jag hällde i lite mjölk, lät det sjuda så att såsen tjocknade till Blandade i dill, salt, peppar och saften av en hel citron.
När såsen var klar hällde jag det över fisken i mitten av formen, EJ på moset.
Sedan in i ugnen tills potatismoset har börjat få lite färg.
Klart!
Jag använde dill som var i en kryddburk, färsk dill hade ju säkert var mycket godare.

Serverade maten med god sallad.

Lätt som en plätt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att det lät gott, vad duktig du är på matlagning.Mormor

2011-06-08 @ 09:45:26
Postat av: Anonym

2011-06-08 @ 09:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0