Jobbtime!

Nu ska jag borsta tänderna och ta på mig jeans och jobbtröja. Har precis suttit ner och haft en 40 minuetsr lång frukost. Det är så värt det, att stiga upp lite tidigare och faktiskt bara ta det lugnt på morgonen innan jobbet, inte behöva stressa. Morgonkaffet smakar så mycket bättre då.
Förresten så har jag inte riktigt förstått att det redan är juni! Men det är det jag saknar med sverige, det är så tydligt när årstiderna ändras. Här är vädret i princip samma, förutom att det har vart rätt kallt det senaste. Så att det är juni tänker jag bara på för att jag såg datumet på mobilen. Men sen så ska det ju inte direkt hända så mycket för mig i sommar heller, så det är väl mest bara en annan jobbmånad.
Ni kanske undrar angående college och det. Testet jag gjorde fick jag ett resultat för en viss engelskaklass. Den engelskaklassen var alldeles för många gånger i veckan så det funkar inte med mitt jobb. Jag vill ju vara tillgänglig så mycket som möjligt på jobbet för chans för fler timmar. Så får se helt enkelt.
Det hade vart en annan sak att liksom komma hit för att just plugga, många svenskar som kommer hit och pluggar, speciellt på Santa Monica college. Men jag kom ju inte direkt hit på samma "vilkor". Jag måste verkligen jobba så mycket som möjligt för att kunna betala hyra och så. Så därför prioriteras jobbet innan engelska på college. Man kan ju säga att jag pluggar engelska på jobbet varje dag ändå :) Min grammatik och uttal är dock något jag vill bli bättre på.

Ouups, jag skulle ju till jobbet!


Vart är värmen? Det är cirka 20 grader, men vinden är så kall så bikiniväder skulle jag
inte säga att det är vid stranden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0