Jobbmöte med goodie bags!

Kom precis hem ifrån ett jobbmöte. Var mellan 19.00-21.00 ikväll. Alla anställda var där. De hade ställt ut stolar utanför entren eftersom vädret var så skönt denna kväll.
Först lite prat om hur mycket affären har tjänat, hur många kunder osv. Sedan skulle vi leka. De hade satt en tygbit under varje stol och så fick man para ihop sig med den managern som hade just det tyget runt axeln. Typ 6 i varje lag, sedan skulle vi alla i lag springa runt u affären för att hitta ledtrådar. Var inte jättemycket teamwork i min grupp direkt hhaa. Sist skulle man sätta ihop en Poängen stol. Tror att planeringen där inte riktigt var så bra eftersom varje grupp fick stå i led och vänta på ens tur vilket i princip gjorde att laget först i kön vann. Dom borde ha haft en stol för varje lag kan man ju tycka haha. Tuur att det fanns gott om sköna soffor att sitta i medans man väntade på sin tur.
Sedan gick vi alla ut igen och satte oss. Det fanns pizza och grillad kyckling för alla med, typiskt att jag åt innan jag tog bussen dit.
Sedan lottade de ut lite presentkort på restauramger, typ man kan nominera folk oså. Jag är ärligt talat glad att jaf inte vinner, för jag skulle tycka att de vore jobbigt att gå fram framför 100 arbetskamrater och vissa är ju sådär käcka och ska ropa high five och ja, en massa. haha, alltså, det är ju jättebra med sådana människor oså och jag önskar att jag var mer sån, men jag är blyg och vill om jag kan, undvika uppmärksamhet. Jag blir ju så röd i ansiktet också.
Hur som helst. Innan mötet var slut, fick alla en liten blå ikea "goodie bag" OCH nya ikeakatalogen, det ni! Ni får vänta en vecka till!


Årets julklappar klara och ja syrran, jag lovar att du får älgen.
Skoja bara. Galgar, älg, pläd och ett ljus. Schysst!

Det ska då alltid vara goodie bags på det mesta nu för tiden vilket ju är mycket trevligt.
Men egentligen är det inte så nytt. När man som barn hade barnkalas var ju fiskdamm där man fick fiska upp sin godispåse innan föräldrar km och hämtade sina barn. Visst, det var ju lite halvtrist när man fick en tung påse och man vart ivrig och så var det pga en klementin, men hey, man fick iaf med sig nåt hem efter partyt och det är samma sak nu. Till och med efter ett jobbmöte. Me like!


Ikea-katalogen 2012. Schhssssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0