I'm alive!

Jag lever! Bara det att jag jobbat de senaste 4 dagarna och har inte haft så mycket att skriva direkt.
Däremot, imorse åkte jag in till jobbet kl 9.30 , hade då lite halsont men tänkte att det går nog över. Kl.10.55 fick jag klocka ut och ta bussen hem (fick inte tag på min make, han var hos sin familj i Redondo beach och det finns ingen direkt bra mottagning i en del av det huset, just den delen han råkade befinna sig). Lagom kul att ta bussen i min illgula ikea-tröja..hade ju inget ombyte då det var bestämt att Brandons skulle hämta mig kl 4 då jag skulle ha slutat. Så 1.5 timme senare var jag iaf i Long beach. Då kom jag på att Brandon hade min nyckel, som tur va svara han på mobilen då och skyndade sig till vår lägenhet. Jag fick sitta o vänta i över 30 min utanför lägenheten. Så ja usch, lämnade jobbet runt 11 men kom inte in i lägenheten förräns nästan halv 2.
Som tur va hade vår granne jättehög volym på teven så jag kunde sitta och lyssna på fotbollsfinalen. Synd att USA förlora, fast kul för Japan att vinna guld efter allt det landet vart med om i år.
Jo förresten, halsontet blev alltså värre efter 1.5 timme av "greeting" på jobbet, så därfår bestämde jag mig för att åka hem. Och nu är det ännu värre. Halsen svullnar på ordentligt. Har skickat iväg Brandon för att köpa lite glass åt mig. Ska värma upp lite tomatsoppa på konservburk och så får jag dricka te resten av kvällen också.
Jag har äntligen lärt mig hur man använder sina "sjukdagar" på jobbet med. Eller, vad jag mena med det var att man måste gå online och skriva in datum och sånt så att man fortfarande får sjukersättning för de missade timmarna på jobbet. Suurt dock. Jag behöver alla timmar på jobbet jag kan få. Som tur är ska jag hoppa in och jobba extra på tisdag iaf. Imorgon måndag är jag ledig, så får vila rösten.


Hemma hos Brandons familj. Jag drack vin och skivade vattenmelon igår.


Kom dit direkt efter jobbet igår, så vinet behövdes, klunkklunk.


Och så åter till att skiva vattenmelon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0