Fortfarande sjuk

Ställde klockan på kvart över 6 imorse så att jag kunde gå upp och gå runt lite och känna hur jag mådde. Blev kallsvettig nästan direkt och fick hostattack, så fick ringa och sjukskriva mig på jobbet halv 7. Men måste ringa minst 2 timmar innan ens skift startar. Det tycker jag är lite konstigt, för tänk om man var frisk kvällen innan och ställer klockan en timme innan man börjar och när man vaknar är man jättesjuk. Vad ska man då göra?
Hur som helst. Efter att man ringt "sjuklinjen" 2 timmar innan ens skift, ska man ringa en manager och confirm med han eller hon att de fått meddelandet. Men kontoret öppnade inte förräns 9, så jag har inte kunnat somna om eftersom jag suttit och ringt hela morgonen. Jag blir alltid så nervös med sånt här. Jag vill helst av allt säga till alla minst 24 timmar innan att jag inte kommer in till jobbet, så att de inte sitter där och undrar vart jag är, men också för att de ska slippa stressa med att hitta en ersättare för dagen. Sånt ger mig alltid dåligt samvete. Men igår kväll hade jag typ "bestämt" mig för att vara frisk idag så att jag kunde jobba. Det kändes så. Oh well..nu har jag iaf fått tag på managern, eller ja, hans telefonsvarare och lämnat ett meddelande. Mer än så kan jag faktiskt inte göra.
Sist jag sjukanmälde mig för några månader sedan lämnade jag också ett meddelande på en chefs telefonsvarare, men det räckte inte för mig så jag ringde tillbaka och han svarade och jag frågade om han fått mitt meddelande, men då lät han så irriterad att jag ringt igen. Så det vågar jag inte göra idag. Det är dock olika chefer.
Jag har ett tydligt "svenskt" beteende med sånt här med tider, eller ja, nu säger jag inte att alla svenskar är likadana, men ni vet ju hur man säger, rent allmänt. Iaf om man jämför sig med många här i LA. Inte alla, men många är så avslappande här och skulle aldrig stressa upp sig för en sådan sak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0