SUNday

Ha ha, komisk rubrik va? Solig och fin dag igen, fast jag var ju som sagt inomhus och jobbade.
Massvis med folk på ikea idag, men det är bra för då går tiden snabbare.
Imorgon räknar man med t.o.m mer folk, eftersom det är Martin Luther King day imorgon, dvs folk är lediga från skolor och vissa jobb.
Förresten, det är en till svensk som jobbar på Ikea fick jag reda på idag, hon själv kom fram och sa det. Hon är vid kassan och jobbar. Tyvärr är hon dubbelt så gammal som mig, hade vart kul med en jämnårig! Men kul ändå!
Hon verkar ha jobbat där ett bra tag. Fattar inte varför ingen fattat att hon också är svensk. Alla har sagt till mig att jag är den enda svensken som jobbar på just det ikea.

Har precis ätit varma mackor som jag lagade när jag kom hem. Alltid gott med varma mackor, mumma!
Nu ska jag ta ett bad och läsa en tidning, har så ont i rygg och fötter och ben. Ryggen har jag mest ont i för att vår madrass är så dålig, kan liksom känna metall-"trådarna" under. Tur i oturen att katten kissa i sängen, Brandons mamma har sagt att dom ändå ska köpa en nya madrass till deras gästrum-brandons syrras gamla rum, så vi ska få den madrassen som vart i det rummet. GOOD! Och GRATIS!
Förresten så har vi ännu inte ringt veterinären angående vår katt. Vi har dragit lite på det, allt det där känns så jobbigt, man vill ju inte direkt behöva "ge upp" sin katt. Nej usch!

Tog en runda på ikea efter jobbet eftersom jag var tvungen att vänta på Brandon att hämta mig.
Köpte några saxar, en slickepott, en till såndär 1.99 dollars hylla till köket och ett nytt påslakan då vår katt som sagt kissade på det vi hade, jättefint påslakan köpte jag, vitt med vilda blommor på, fast ändå väldigt neutral. Köpte även fint presentpapper och servetter som var på rean för superbilligt pris. Hittade även en jättefin ljusstake för 5 kr på AS-IS rummet, ni vet det där jättebilliga rummet i slutet av affären med ihopsatta saker?
Även bokstöd, våra dvdfilmer ramlar av hyllan heela tiiiden! Oså lite krokar. Ja, som sagt...inte lätt att komma utifrån ikea tomhänt minsann...hade velat hitta sänglampa och nattduksbord, men det fanns inget jag gillade så jag ska kika på secondhand istället.
Tack vare min anställningsrabatt på ikea kostade allt jag köpte 200 kronor. Ganska bra tycker jag faktiskt.

Nu ska jag som sagt ta ett bad!

Kolla vad fin himlen var över parkeringen vid ikea! Jag tog kort
med min mobil efter att jag åkt upp för rulltrappan till tredje våning.






Även denna tagen med mobilen, fast igår påväg hem från jobbet.
I Long Beach på Ocean Blvd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0