Smygtitt!

Jag har små projekt här hemma hela tiden känns det som. Men, nu känns det som jag hittat rätt, vill ha det vitt och fräscht, mycket ljusa färger. Har känts ganska mörkt och sömnigt ett tag, speciellt i vardagsrummet eftersom vi har persiernnerna neddragna hela tiden pga insyn, bor ju på första våning..

Det är fortfarande småsaker kvar jag vill ha gjort, men det tar ju sin lilla tid, pga tid och pengar,därför blir det småsaker då och då. Men det är shabby chic mixat med våran personliga stil mixat med väldigt enkla och praktiska ting mixat tillsammans med ikea och vissa möbler är över hundra år gamla!!!

Ni kan få en liten smygtitt på vad jag fixat till hittills:


De andra delarna av rummet är så rörigt så därför får ni bara se nya
påslakanet från Ikea. Det är komiskt, för ett tag kände jag "Usch, vi har
för mycket ikea-saker, såå himla trist!!!". Men mixar man till det med andra
saker som är mer personliga gör det inte så mycket, då smälter allt bra
ihop med varandra. Däremot är det absolut inget fel att ha ett hem 100 procent
med ikea-saker, men det hade jag personligen inte velat ha eftersom jag vill
ha en mix av saker. Smaksak ju! Plus jag älskar secondhand+loppis.


Hittade denna lampa på secondhand-affär här i Long Beach.
Den fick bli min nattduksbordslampa! Om jag nåndag springer in i en
annan fin lampa som passar nattduksbord får Brandon en han med.
Men det är ingen brådska. Däremot vill jag sååå gärna fynda 2 nattduksbord!!
Jag gillar inte alls att ha två enorma högtalare som bord. Jag vill liksom kunna
ha en låda eller utrymmet av nåt slags, för typ böcker. Håller ögona öppna!


En såndär Lack-hylla vi har haft liggandes i garderoben sedan oktober, nu har vi äntligen
fått upp den i sovrummet. Böcker, foto och lampa-förvaring! Hyllan är i hörnet vid väggen mot
dörren till. Äsch, visar helbild när det är mer iordning, dvs alla utspridda saker på byrån under hyllan..


Nu är det äntligen 3 hyllor uppsatta i köket sammanlagt. Skitbra förvaring spceillt då
det är högt i tak. Har mest bakprodukter i burkar på hyllan, oså kaffe, te och påsmixar.


Förra veckan satte jag upp mer foton på vår lilla "Foto-vägg" i hallen.
Vår katt Mozart till vänster, min gamla katt Mysan till höger, som tyvärr inte finns längre.


I början av december kissade Mozart på den "nya" soffan från secondhandaffären,
den vinröda om ni minns? Vi tvättade allt och så hade vi täcken över hela soffan fram tills
i går. Vi, eller mest jag, hittade en soffa jag tyckte var sååå söt på secondhand och eftersom
det är ganska omysigt att ha en kattpissad-soffa so slog vi till och köpte denna. Vääldigt shabby chic
men det funkar så bra i vardagsrummet eftersom alla andra möbler där inne är så neutrala i form och
färger. Och ja, vi sprayar alla möbler med "Hålla katten ifrån möbler-spray", den funkar ganska ok.
Och ja, bilden är suddig för jag vill hellre visa helheten när det är mer iordning. Smygtitt som sagt :)

På torsdag ska vi dock ta med Mozart till veterinären så de kan kolla om han är sjuk. Ni vet, ibland försöker
katter säga till sina ägare att nånting är fel genom att kissa utanför kattlådan. Om han är sjuk och det kommer kosta tusentals kronor att få honom frisk, kommer vi tyvärr inte att kunna behålla honom, har inte pengarna...
blir så ledsen av att tänka på det. Å andra sidan vill vi mest av allt att vår katt ska må så bra som möjligt vart det nu blir. Vi hoppas mest på att veterinären säger att Mozart är frisk men ändå han ge råd om varför han gör som han gör. 

Nu ska jag laga lax i ugn och så till det blir det grönsaker i krämig pasta. Creme fraiche  och cream cheese kan göra pasta sååå god och är ändå inte alltför onyttigt. Grädde kan göra pasta riktigt krämig också men jag tycker att creme fraiche och, stavning??, cream cheese gör det lite tjockare kräm faktiskt. Fast det beror väl på hur länge man kokar ihop det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0