Rain Rain Rain

Det har spöregnat hela dagen så det var allt lite kyligt att stå vid dörren och välkomna folk in i affären idag. Fast mest synd var det om killarna där ute som höll på med kundvagnarna nonstop i spöregn i flera timmar.
Massor av folk idag. Jag var tillsagd att försöka få så många som möjligt med blöta paraplyer att lägga dom i de stora gula påsarna och det var ju ett antal människor med paraply idag...
Jobbet går helt okej och är inte alltför segt då det är mycket folk såhär i mellandagarna och reorna. Däremot är jag lite orolig för att jobbet kommer att bli väldigt lugnt då det är mindre folk sen.
Det kan ta upp till ett år innan man får byta till annan avdelning, jag hoppas det inte ska dröja så länge.
Mitt jobb är nästan som skådespeleri, jag får det att verka som att jag är jätteglad och har det jätteroligt och slänger ur mig ¨sånadär typiska amerikanska fraser "Heey how you doin'" typ. Lite småkul ibland då jag lever mig in i det jättemycket, måste låta jätteroligt när jag säger sånt med min starka brytning hahaha!
Idag var det hamburgare med potatisklyftor i personalrummet, det var ganska gott.

Nu är jag hemma ifrån jobbet. Ligger med fötterna högt och väntar på att maten ska bli klar, Brandon lagar nån marinerad kyckling ikväll, det doftar ljuvligt. Gött när ens man har vart hemma och pysslat om hemmet och förberett kvällens middag då man själv är trött efter en jobbdag.
Sedan blir det en Paradis-ask till efterrätt. kostade bara 30 spänn på Swedish food market, halva priset! Det var ju som sagt imorgon måndag jag skulle börja tänka lite nyttigare.

Jobb imorgon, sen 3 dagars ledigt, yay! Det är så himla skönt nu när jag jobbar för nu kan jag verkligen få njuta av de dagar jag har ledigt, det är nog bland det bästa med att jobba. Är man utan jobb har man ju all ledig tid i världen, men kul är det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0