Nollåtta!

Träffade på en svensk på jobbet idag. Han var bland de hemskaste jag träffat på länge.
Det var när jag gick min lilla runda för att e vad de flesta gör i sina jobbområden på ikea.
Han hörde på min brytning och anade att jag var svensk så han frågade och så började vi prata på svenska.
Jag hörde direkt att han var stockholmare så då han fråga vart jag var ifån drog jag till på rejäl västgötska och sa Skövde. Kan ju säga att hans hemska attityd började redan där, han såg ner på mig. Han var från Stockholm, jag från Skövde.
Så frågade han hur länge jag vart i USA och jag sa lite över 2 år, han skrattade lite och sa "Jaha ja, nybörjare alltså".Jag frågade vad han gjorde i USA, han berättade att han jobbar inom filmbranschen i Hollywood, sätter ihop set för inspelningar osv. Han flikade även in i att han känner hela svenska Hollywoodligan, att Alexander Skarsgård brukade slagga på hans soffa innan Alexander slog igenom i True Blood och blev Hollywoodstjärna. Han sa också att resten av Skarsgårdbröderna börjat komma "hit" nu med. Och imorgon skulle Alexander Skarsgårds flickvän, hollywodstjärnan kate Bosworth, ha födelsedagsfest och han skulle sjäälvklart dit. Såklart känner han alla andra svenskar "som är något" i Hollywood, malin åkerman t.e.x....Ja ni fattar, han skröt och skröt och skröt. Jag kom på mig själv att bara svara helt ointresserat "Jaha..va roligt..".
Sedan sa han att han precis köpt ett hus nära Redondo Beach och att han inte har tid att gå och leta "riktiga" möbler så därför var han nu på IKEA bara för att köpa en massa basic att få hemlevererat tills vidare, sen så slänger han möblerna när han hittat några riktiga möbler.
I mitten av allt prat nämnde jag att Jovisst, USA är väl trevligt men sjukförsäkring är så dyrt och det är så stora gap mellan de som har pengar och de som har mindre. Då skrattade han och sa att han minsann inte behövde oroa sig för sjukförsäkring för man får sjäälvklart sånt inom filmbranschen och så sa han att man får väl jobba sig uppåt så att man blir rik om man ska bo här. Jag tappa hakan. Han flikade även in att "det var väl kul för dig att få ett litet jobb på ikea iaf...". Alltså. Jag kände för att strypa honom. När han fått kvittot från killarna som beställt alla hans "värdelösa" ikeavaror på datorn åt honom, tittade han på det, skrattade och sa "jaha ja, bara 15 tusen kr, det var väl inget". Sedan sa han att han också hade lägenhet i Santa Monica. Sedan hade han inte mer tid för denna lilla konversation, han var ju såå viktig i Hollywood att han var tvungen att rusa.
Efter att han gått, sa jag till mina arbetskamrater att akta sig för stockholmare, de dära nolllåttorna alltså...

Jag blir bara så himla arg då människor ser ner på andra och tror att de är så mycket viktigare än andra. Jag tycker annars att det är kul och spännande med folk som berättar om deras glammiga liv i Hollywood och allt, men det blir så jäkla ointressant då nån skryter om det och försöker få en att känna sig helt misslyckad. Alltså, dö dö dö!




Kommentarer
Postat av: Anna S

Fy fan vilket svin! Såna som han borde inte få gå lösa, klarar verkligen inte av såna människor! Mycket obehagligt!

2011-01-21 @ 07:19:51
Postat av: svar till anna s

Eller hur!

Får en såndär äcklig eftersmak efter en sådan konversation.

2011-01-21 @ 20:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0