Hello!

Sitter här och dricker morgonkaffet. Vår katt Mozart sitter här bredvid och "duschar sig". Han fick en blå liten fleecepläd av oss i julklapp, den ligger på vår fåtölj, så nu tror Mozart att han fick fåtöljen också, så han ockuperar den jämt nu och när nån av oss sitter i fåtöljen sitter och han väntar på att man ska gå på toa eller in i köket eller nåt, oså hoppar han tillbaka till "sin" fåtöljigen och då när man kommer tillbaka och ser att han tagit ens plats, då ger han oss ett argt Mjau. En mycket bortskämd katt.

Jag längtar tills på tisdag då min tredagars-ledighet startar. Inte för att jag redan är trött på att jobba utan för att det är sååå mycket som måste fixas här hemma och med mitt schema hinner jag inte göra nåt, för idag då börjar jag halv tolv, vad hinner man göra innan det liksom? Sedan slutar jag 7 ikväll, när jag då kommer hem runt halv åtta hinner man inte riktigt sätta igång med något då heller. Vi har speciella tvättider här i denna hyresrätt så man vill ju inte starta tvättmaskinen för sent eller för tidigt på morgonen heller för den delen. Dammsuga osånt försöker jag också att undvika att göra för sent eller för tidigt, för ena grannen har ett litet barn och vår andra granne jobbar sent, sover sent, typ. Så ja, nämen alltså, visst får jag dammsuga sent om jag vill, men ja, ni förstår vad jag menar hoppas jag. Bor man i en byggnad med flera lägeneter vill man ändå försöka respektera sina grannar.
Allt är jättestökigt och smutsigt och ioordning här nu. Plus att jag köpte två enkla hyllor på IKEA igår, 2 dollar styck, som jag vill ha upp i köket nu i veckan med. Och så vill jag hinna laga lite hemmagjord mat med, har ätit IKEAs 3-dollars lunch i personalrummet sen jag startade där och visst det är gott och jättebra pris, men jag vill inte göra det till en vana att jämta äta den maten. Däremot fick all personal gratis lunch igår eftersom det var en "Röd dag", i deras system menas att de förväntar massvis med kunder, så när de har sådana röda dagar får man alltid gratis lunch i personalrummet. Igår var det ribs med mac n cheese och majskolv. Oså sallad.
I förrgår var det panerad fisk med ris och kokta grönsaker. Så, maten är ju jättegod oså och inte världens onyttigaste iaf.

Sorry, lite rörigt inlägg kanske. Men har egentligne inte så mycket mer att skriva just nu. Så fort jag fått iordning här hemma lite ska jag ta kort och visa er. Har satt upp ett tyg ovanför sängen, köpte nya påslakan på Ikea igår som är blåa och vita vilket jag tycker är fräscht i sovrum, hade först velat ha lila o vitt typ, men kom på att blått går bra det med. Oså hyllorna då. Hade nämligen kvar 23 dollar på vårt presentkort på ikea och så får man som personal där 15 procent rabatt, så allt jag köpte kostade bara 15 dollar.
Detta fick jag för det alltså:
- Wok-panna
- Skål till badrummet, visar bild nåndag!
- Påslakan set
- Två hyllor
-Tre matlådor, tomma alltså haha
-4 kökshanddukar
-4pack med fina presentpåsar

Not bad huh?
Ni får inte glömma att spana in reorna på IKEA där hemma i Sverige, här i LA slutar rean 9 januari iaf..

Nu ska jag snart börja göra mig iordning för jobbet, måste åka härifrån runt 11, nu är den 10.
Jag har tur, Brandon kör mig till jobbet. Han lovade att göra det nu de första dagarna på jobbet för mig då allt är nytt oså. Jag har sagt att om ett litet tag börjar jag ta bussen dit oså kan han hämta mig på kvällen, lite feg är jag allt att ta två eller tre olika bussar från Carson till Long Beach på kvällen, finns allt endel skumma typer där ute.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0