Hello!

Sitter och äter lunch nu, matrester från igår. Lagade flygande Jakob, såå gott och smidigt speciellt då vi hade kvar från en såndär färdigköpt grillad kyckling från deli-disken. Kokade ris med lite kokosmjölk för att festa till smaken lite.
Så ja, det åt vi igår kväll, men det som är bra med Flygande jakob är att det är lika gott dagen efter.
I förrgår åt vi enchiladas. Jag försökte och försökte få till det men det gick skit att ha tortillasen ihoprullade, då är det bra att ha Brandon, för han rättar till de där mexikanska recepten så smidigt. Han slängde på tortillasen på elden på spisen och vände och hade sig, sedan rullade han ihop allt somom det var det enklaste i världen.

Har gjort om lite här hemma. Inte mycket egentligen, men tog ut lite saker ifrån vardagsrummet så att nu finns mer plats för matbordet att vara utfällt hela tiden i hörnan. Oså tog jag ner tyget ovanför sängen, ångrade mig nämligen, vill ha det tyget nån annanstans.
Har satt upp postern jag ramade in över fåtöljen i vardagsrummet.
Jaja, som ni hör, småsaker. Visar allt nåndag när alla mina små projekt är klara istället.

Roligast hittills idag var när Mozart som låg och sov under en stol började vakna till liv och när han satte sig upp slog han i huvudet i stolen. Han mår bra, ingen skada skedd, men en rolig syn för mig haha! När jag berättade för Brandon vad som hände, sa han att det lät som något jag skulle kunnat göra, då var det inte lika kul längre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0