Godnatt!

Eller ja, klockan är  bara 9 på kvällen, men godnatt bloggen typ!
Lägger upp bild på kökshylla och sovrum imorgon bitti, dvs torsdageftermiddag-kväll er tid.
Lägenheten är nu hyffsat ren och det känns bra. Har också hunnit laga mat och bakat kladdkaka ikväll (jag skiter nu i ett nyttigt liv, varje gång jag försöker misslyckas ja, lika bra att låta det komma naturligt istället, att jag kanske nåndag hellre vill ha en frukt istället för kaka typ och motionerandet får väl komma sakta men säkert).
Lagade köttfärssås och spaghetti. La i en tesked cream cheese och det gjorde den mycket krämig och god.
Nu sitter jag här nyduschad och känner mig iaf lite fräschare än förut, fastän jag fortfarande snorar och nyser med jämna mellanrum.

Jag pratade även med min vän Rebecka på skype i 1.5 timme idag, vi hade inte pratat på skype sedan i påskas så det var roligt att höra hennes röst. Det är ju inte samma sak med mail.
Hon har bokat flygbiljett och landar i LA klockan 22.15 den 29 januari!! Hon har vart Au pair i Boston i ett år och så har hon då en månad kvar att resa efter Au pair-tiden, så då kommer hon först hit och stannar tills 9 februari. Sedan ska hon spendera sista tiden hos sin syrra som bor i Washington DC.
Åh vad jag längtar!
Vi ska göra en del dagsutflykter och en lite längre trip. Antingen en 2-3dagars-resa till San Francisco eller en 2dagars resa till Las vegas med en utflykt till Grand Canyon.
Flygbiljetter är mycket billigare till Las vegas och likaså hotell för standarden man får. Och Grand Canyon vore såå roligt att se. Men San Francisco är ändå San Francisco och det är en underbar stad även då jag bara spenderat 1.5 dag hittills.
Vi får väl se vad det blir :) Även då jag önskar att jag hade mer timmar på jobbet, passar det ju fint nu när Rebecka ska hälsa på att jag ändå har typ 3 dagar ledigt varje vecka.

Nu ska jag käka lite mer kladdkaka bara för att det är så gött!
Förresten så har jag "bara" gått upp 6 kilo sedan jag flyttade till USA, det tyckte Rebecka var lite jämfört med henne och då har jag ändå vart i USA längre än hon. Kändes skönt att höra, så bäst att kanske ta en extra stor kladdkake-bit nu helt enkelt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0