Home!

Eller ja, hemma igen efter jobbet..känns som att "hem" fortfarande är i Sverige. LA är mest tillfälligt känns det som, eftersom vi ska flytta till Sverige så fort jag får mitt amerikanska medborgarskap, ungefär 1.5 år...såvida jag inte kan övertala min man att flytta tidigare, men kan inte kräva det av honom, för ger jag upp mitt green card nu kommer jag ej kunna få det igen och då bränner jag många broar för att kunna bo i hans hemland nångång igen.

Hur som helst, det var inte det jag tänkte skriva. Vet ni vad jag fick på jobbet när jag klockade ut ifrån dagen?
Jo, 10 chokladkakor (dock inte Marabou....utan ikeas egna choklad var det)!!!
Det stod en stor låda i rummet där man stämplar ut och in, och det satt en lapp på maskinen som det stod typ "Glöm inte att ta med lite choklad hem!". Så jag gick till lådan och tänkte ta EN chokladkaka, men då säger tjejen i "fönsterluckan" i det rummet " Ta en bunt, det finns buntar ihoptejpade med 10 chokladkakor i varje". Så ja, nu sitter jag här med 10 stora chokladkakor rikare..jag som lyckats såååå bra med att INTE äta godis varje dag i hela 3 dagar nu!! Försöker bara tillåta mig själv att bara äta på helgerna, eftersom det gick över styr där ett tag då jag åt inte bara en chokladbar varje kväll, utan 2 eller 3...haha, jobbigt i-landsproblem va?
Så detta blir ett hårt test för mig att hålla mig till lördag..eller kanske fredag för det är ju typ helg? Så kan jag skippa söndag...neeeej va jobbigt. Och så känner jag mig så uttittad när jag äter en hel chokladkaka här med, för iaf i Brandons familj äter dom inte direkt godis osånt..ni anar inte hur underbart det var när rebecka var här och vi åt upp en KING SIZE marabou på en kväll, typ under 2 timmar? Det kändes skönt att visa för Brandon att "ha ha, jag är INTE onormal ".

Vet ni vad jag har mer idag? Fyndade linsvätska 2 pack för 10 dollar på Target, inte fy skam då det annars kostar 16 dollar. Sedan så hittade jag ett par låga ljusrosa converse för 7.48 dollar, herregud va billigt, nu gäller det att jag börjar digga rosa, men det ska nog gå, det var ju riktigt ljusrosa, kan jag säkert använda till nån söt outfit..fattar inte att Target kan ha sådana reor..amaazing! Jag skulle ju inte spendera pengar, men linsvätska behövde jag ju faktiskt...och vem köper inte ett par converse för under 60 svenska kronor?

Visar bild om en stund...jag är hungrig...ska höra med min man om han också är det.
Aww, ni skulle se vår katt just nu, han ligger här vid mina fötter och sover med huvudet gömt bakom tassarna, fast det verkar som att han har mardrömmar. Jag skulle ha filmat o visat er om jag haft kameran precis här, men går jag upp o hämtar kameran kommer Mozat att vakna tyvärr. Tror jag.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0