Sjukdag 2

Var hemma ifrån jobbet igår. Är hemma idag.
Usch va trist det är att vara sjuk!! Är hemma idag pga min röst. Har sådan hosta och hes röst att det inte hade gått att jobba idag med tanke på att rösten är mitt verktyg på jobbet. Det är nackdelen med mitt jobb. Funkar inte rösten kan jag inte jobba. Hade jag haft jobb framför en dator och inte behövt prata så mycket på jobbet, då hade jag kunnat gå och jobba idag.
Extra surt är det att jag totalt missat 14 timmars betalt arbete på min lönecheck denna vecka..har ju inte direkt råd att missa det liksom. Och har inga sjuktimmar att använda just nu heller, eftersom dom lägger till sjuktimmar i mitt "tid-konto" då och då, så man får dom liksom inte alla på en gång tillsammans.
Oh well. Hoppas min röst blir bättre under dagen och imorgon då jag ändå är ledig, så att jag ör frisk och kry till helgens arbete.

Nu ska jag gå till videoaffären här bredvid och hyra den sista Harry Potter-filmen. Oj oj va spännande det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0