Julfesten igår


Det var en liten trevlig julfest igår. Mest folk vi ej direkt kände dock. Äldre vänner till Brandons styvpappas syster osv. Men kul ändå! En äldre man var halvsvensk, kunde dock ej svenska, men sa att hans farmor kom ifrån Hedemora, föreställ er en amerikan uttala det haha!
En annan kille var halvnorsk men kunde ingen norska.

Presenterna då. Jag hade nog missuppfattat litegrann ändå. Jag borde nog ha tagit något hemifrån som var lite mer roligt än bra. De flesta hade tagit med något gammalt spel, en gammal liten staty, ett gammalt presentkort som det kaanske fanns pengar på, nån gammal bok , ja ni fattar. Mest typiskt var att Brandons familj valde våra paket med allt godis. Ni förstår, Brandons mamma och styvpappa äter inte jättemycket godis direkt och varje gång jag gett dom nåt sånt har jag hittat det i deras köksskåp 3 månader senare och de kanske har ätit 1 bit och resten har typ blivit gammalt. Så lite typiskt att de fick våra paket som sagt.

Idag är det Christmas Eve. Ikväll ska vi hem till Brandons mormor och morfar i Silverlake och fira jul med den släkten. Den mexikanska traditionen är att man öppnar julklappar vid midnatt den 24 december. Däremot är det en hel del småbarn så vi brukar få göra det runt 8-9 istället.
Imorgon är det Christmas Day då julen firas i USA. Då öppnar man julklapparna på morgonen. Sedan umgås man med familj och släkt resten av dagen och äter julmat. Den amerikanska julmaten är väldigt lik naten de äter vid Thanksgiving..kalkon och sånt. Men jag vet att Patty har köpt en skinka också !!

Jag och Brandon ska åka över till hans familj lite tidigare idag dock och bara umgås innan vi åker till deras släkt ikväll.

Jag har precis skypat med min familj där hemma i Sverige. Och visst saknar jag att vara hemma vid jul, men det har gått lättare med åren. Känns inte lika jobbigt nu som det gjorde första året jag var i USA.
Och att jag dessutom flyttar hem om några månader gör ju det hela lättare också.

God Jul på er där hemma! Och ät lite svensk julmat åt mig också :)


Brandon kom ju direkt från jobbet till festen så han fick byta om i bilen.


Joaquin och Brandon.


Susies julgran.


Spelet har börjat!



Min present var "inlagen" i en kylväska och i den fanns denna fisk hhaha!


Brandon fick en gammal lampa ifrån Ikea! ahah!


Chefen för min avdelning på Ikea gav oss alla en strut med popcorn igår på jobbet och en
liten polkagris, snällt va!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0