Flyg, uppdaterad igen

Ledig idag ( de andra 2 dagarna var jag hemma pga sjuk/halsont).
Har fortfarande ont i halsen. Igår lät jag som en smurf när jag pratade. Idag är det lite grövre whiskey-röst. Hm..
Har irriterande rethosta idag. Så jobbigt!
Jag sitter och kollar på flyg hem till Sverige just nu. Det är ju mindre än 4 månader till april då ag flyger hem.
Kom på att kanske dags att boka flyg snart då det blir billigare att göra det tidigt.

Denna tur var den billigaste jag kunde hitta i april. Några tidigare datum i april hade också detta pris, men då hade jag fått åka innan Brandons syrras bebis blivit född. Alltså, visst kan förlossningen fördröjas såklart, men då har jag iaf gett det en chans att försöka vara här då hon föder. Hennes bebis är beräknad runt 7-8 april.
Så just nu lutar det åt att jag flyger härifrån 18 april och landar i Sverige 19 april. Om nu det finns biljetter kvar på detta flyg när det är dags att boka. Eller om några billigare biljetter dyker upp.
Det är komiskt att en enkelbiljett nästan kostar lika mycket som en tur-retur-biljett.

Visste ni att British airways låter en ha 23 kilo tungt handbagagge nu, så länge väskan inte är större än vanligt handbaggage-storlek. Tunga saker i handbaggage får jag köra på alltså! Eller..hm, första flyget är visst med Air New Zealand, så maybe not.

Oh boy. Kollade precis in på Air New Zealand baggage-tillåtelser. Om jag läst rätt på rätt sida, verkar dom inte speciellt bra med det, handbaggage 7 kilo..bara en väska tillåten..kanske är det värt att boka flyg med ett bolag som kanske kostar 60 dollar mer i biljett, men som tillåter mer baggage? Det tror jag..
Typiskt. I april verkar bara Air New Zealand vara detta enda flygbolag som åker till Europa, för rimligt pris..
Måste kolla upp detta med baggage lite närmre. Så länge jag får tillåtelse att checka in 2 väskor om jag betalar lite extra, så är det lugnt. Kan inte förstår att mitt liv i USA på snart 3.5 år ska få plats i 2 väskor..kan egentligen inte ens förstå att vi ska flytta härifrån. Kommer nog kännas jättekonstigt. Jag vill ju hem och längtar hem, men samtidigt så har man ju ändå byggt ett liv här som har blivit ens vardag. Och så kommer jag att sakna Brandons familj som ju är min familj också nu.
Och eftersom Brandon kommer att flytta till Sverige lite efter mig, kommer jag sakna honom också.
Haha, blir nog en tung resa hem med blandade känslor. Men sen så kommer ju min familj och vänner där hemma finnas där och då kommer det kännas rätt igen. Men usch, hatar att behöva ta stora beslut hela tiden. Det tar på krafterna.

 
 
flight   $767.15
 
4:45 pm Depart Los Angeles (LAX)
Arrive Gothenburg (GOT) 6:45 pm  tip +1 day
Wed 18-Apr
Duration: 17hr 0mn
Air New Zealand Air New Zealand 2
British Airways British Airways 792
  Connect in London (LHR)
 
Preview seat availability   Baggage Fee Information


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag längtar efter dig :) !

2011-12-31 @ 01:19:51
URL: http://lonito.blogg.se/
Postat av: anna

Jag längtar efter dig också! Snart snart snart ses vi och bor i samma stad, håll ögonen öppna för lägenhet!

2011-12-31 @ 09:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0