Deviled eggs


Har förberett en bunt med deviled eggs idag som jag ska ta med imorgon till julbordet. Smidigt med sådan mat för att det smakar precis lika bra idag som imorgon!
Blev mycket nöjd med resultatet. Kokar ju äggen. Dela dom i halvor. Tar ur gulan och mosar den med lite mayo och senap, salt och peppar och lite paprika-krydda. Jag hackade även i lite dill i "äggmoset".
Sedan la jag röran i en plastpåse och spritsade i de tomma äggvit-halvorna med ägggule-röran. Sedan strödde jag lite paprikakrydda på och sist garnerade jag varje ägghalva med en liten räka och så lite dill.

Jag har gjort mig iordning för att åka över till Brandons familj nu innan vi åker till hans morföräldrar ikväll. Däremot är min make ute på "hemliga ärenden" dvs sista minuten-julshopping. Han tycker om att göra det mesta sista minuten. Jag ringde honom nyss och frågade vart han håller hus, han sa "somewhere in Long beach..", han sa att han kommer hem om ca 30 min. Han sa att det var massssoor av folk ute och handlade idag. Duuuh. Det får man ta om man ska vara ute och handla sista minuten.


Vi tänkte ta med alla paket hem till Brandons mammas hus så att allt är på plats för imorgonbitti
också. Verkar som att dom varit snälla i år!


Adventsljuset har brunnit ner.






Är jag inte en mästerkock ändå?


Har på mig min röda sammetsklänning.


Redo för jul!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0