Corn Syrup

Var i mataffären idag och letade efter "baksirap", sån som vi använder i Sverige till knäck och sånt.
Men självklart finns ju nästan aldrig bakingredienser vi i Sverige är vana vid här i USA.
Frågade en dam i affären om vad jag borde använda till att koka julgodis och sånt och hon sa att jag skulle köpa corn syrup. Så nu har jag gjort det. Får se hur knäcken och julkolan blir med det. Ska koka det lite senare. Måste räkna knäckformarna jag har här hemma med, annars får jag vänta med det tills jag hittat knäckformar att köpa nånstans. Tror Ikea kan ha det om jag inte minns fel.
Jooobbbiga problem man kan ha som svensk i USA när man bara vill göra lite svenskt hederligt julgodis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0