God morgon!

Har iofs vart vaken i 2 timmar. Åt frukost och skypade med mamma imorse. Pappa tittade in i rutan lite då och då han med. Jag längtar till november för då kommer mamma hit! Jag har precis lagt min ledighet för dom dagarna nu på min jobbsajt. Jag la in några betalda semesteragar, några obetalda lediga dagar och några flex holiday betalada dagar. Ja, det hela systemet är mycket förvirrande. Man har typ upp till 80 timmars betald semester på år på mitt jobb, men man får timmarna tillagda lite då och då, så nu när jag skulle ansöka om ledighet så hade jag bara totalt 32 timmar betald semester på mitt konto, så jag fick göra en egen mix istället.
Hur som helst så längtar jag. Vi ska göra en liten tripp med eftersom mamma redan sett endel av LA. Så vi ska flyga till vegas o bo på hotell en natt, sedan ta en busstur till Grand Canyon i Arizona från Vegas och förhoppningsvis stanna över natt där på nåt hotell eller så, sedan åka tillbaka till vegas och spendera en natt till och sen tillbaka till LA. Jag har 3 inplanerade saker att göra här i LA. Först så vill jag visa mamma Laguna Beach för det var så fint där och dit kan vi ta lokalbussen. Sedan så vill jag ta med mamma ut på valsafari som man kan göra från hamnen här i Long beach, då är man ute i ca 2-3 timmar till havs och spanar efter valar. Sedan så vill jag ta med henne till en japansk restaurang i Torrance där man beställer maten, sen så kommer kocken med maten på en vagn och tillagar den på grillen som är på mitten av border. Det är så häftigt och gott när man får provsmaka saker under tiden.
Ojoj, vi har ett fullspäckat schema! Först ska vi väl kolla upp bussturerna till Grand Canyon oså först, ingen av oss har sådär hundra procent koll ännu haha. MEN det är planerna vi vill göra iaf. Haha stackars mamma, hon kanske vill ha lite vila här i vårt kvarter i Long beach med. Så kul att vi äntligen bor större så hon kan bo med oss när hon hälsar på iaf.


Jag har beställt lite bilder som jag ska sätta i album idag. Har tusentals bilder på min dator, men jag börjar med att framkalla bilderna från då vi bodde i London och gå från där. Blir lite väl dyrt att framkalla allt på en gång. Men jag måste vara hård mot mig själv för helst vill jag framkalla ALLA bilder, men det går ju inte, så ska bara framkalla mina allra mest favoriter.
Det är en nackdel med digitalkameror. Men tar så många kort och så blir det aldrig av att man framkallar dom. Så när jag har komit ikapp med allt för album osånt, så ska jag alltid framkalla bilderna direkt efter jag tagit dom.

Nej nu ska jag starta dagen. hejhej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0