Cherries


Oj va jag har ätit körsbär ikväll.



Jag är supertrött efter jobbet idag av någon konstig anledning, eller... Imorgon, när jag kommer hem ifrån jobbet med bussen ska jag verkligen försöka att INTE sätta mig i soffan och vila förräns jag har gått ut och tagit en rask promenad i minst 20 minuter. Det är så lätt att vara lat och skita i motion, men det gör en också mycket tröttare.
Samtidigt vill jag inte köra slut på mig före jag ens börjat, så ska börja långsamt, tillslut vill man väl lägga på mer tid och snabbare takt ändå?
Däremot så är det jobbigt då jag är ute och powerwalkar för jag får alltid en rinnande näsa och ibland kliande ögon och jag förstår inte vad jag kan vara allergisk mot.
Pust. Måste säga att jag saknar att kunna promenera till och från jobbet i Redondo Beach..jag hatar att jag varje dag efter jobbet måste skynda mig till bussen i den stekande solen klädd i jeans (alla har jeans på jobbet). Finns liksom inte så mycket tid att hinna byta om efter jag klockat ut, för om jag gör, då måste jag vänta 30 minuter extra på nästa buss typ. Och sen på bussen, alltid full vid den tiden jag slutar, så måste stå  upp och trängas medans busschauffören kör som en galning. Sen när jag väl får en sittplats då blir jag jättesömning och får kämpa med att inte somna och "tappa huvudet" på "grannens" axel. 
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, detta är ett inlägg för att ni ska tycka synd om mig. Stackars mig! Ibland behöver man lite sympati faktiskt.
Nu ska jag borsta tänderna. Slängde i mig chokladpudding ikväll tillsammans med körsbären (ville inte nämna det först så skrev bara att jag ätit körsbär först, kände mig så glupsk haha!) och usch va jag ångrar att jag gjorde det. Ni vet, blanda chokladpuddingpulvret med en massa mjölk. Mjölk får min mage att svullna upp som en ballong. Och ja, allt det söta har fått mina tänder att göra ont också, så borsta tänderna ska bli skönt.
Nej nu får jag hålla truten. Nog om allt klagande och "tycka-synd-om-mig"-tjat. Men äsch, alla har väl sådana kvällar?


 



Kommentarer
Postat av: syrran

Massa tyckasyndom från mig!

2011-08-18 @ 15:47:07
Postat av: Anonym

Jag har skaffat en bok om löpträning. Så fort man lägger upp något enligt en plan blir det jättekul. Så du kan börja med 4 min power walk, 2 min joggning etc etc Så sätter du ihop en halvtimmes trevligt motionsprogram. DÄREFTER går du hem och sätter dig i soffan. Kul, eller hur?

2011-08-20 @ 00:48:18
Postat av: Moster Karin

Glömde skriva mitt namn på inlägget. Sorry, inte meningen att vara anonym.

2011-08-20 @ 00:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0