TRÖTT

Slutade 4 på jobbet idag, men var tvungen att springa in på ikea och köpa en veggie steamer åt Brandons syrra  Natalie som fyller år imorgon, ja hon önska sig en veggie steamer haha. Efter det skyndade jag mig till bussen, missa den med 1 minut. Så fick sitta och vänta på nästa buss som kom runt 16.45, full buss! Inte kul att behöva stå upp på bussen i LA. Busschaufförerna kör som galningar och tvärstoppar ganska rejält, så jag har alltid lite dödsångest när jag stiger på bussen och speciellt då man behöver stå. Som tur var behövde jag bara stå i 10 minuter, sedan fick jag ett säte av en snäll karl som trängde ihop sig med sina barn på annat säte. Han såg väl att jag flög fram och tillbaka.
Sedan gick jag av i downtown LB. Kilade in på affären ROSS, som har lite allt möjligt. Hade 15 dollar kvar att spendera på Natalie's födelsedagspresent eftersom steamern bara kostade 5 dollar och jag o B hade lagt ihop 10 dollar var till presenten. Så jag köpte faktiskt en medium-storlek kastrull, en såndär bra kvalite som man har garanti på osånt. Så det får bli present till Natalie i år. Hon fyller faktiskt 29, så dags för lite "vuxna" gåvor.
Kastruller är så himla trist att köpa själv, så sånt är alltid bra att få faktiskt.

Jag kom hem runt 19.15 nu ikväll och jag är görtrött.
Smsade B och sa att han får sköta middagen ikväll. Antingen lagar han väl kyckling eller så köper han nåt på väg hem ifrån jobbet. Så länge han tar hand om middagen ikväll så är jag nöjd.
Jag lagade mat igår. Gjorde hemmagjorda köttbullar, fast jag ville testa något annorlunda så jag blandade köttfärsen med lite finhackad smörstekt rödlök, en skvätt soyasås och så lite "crushed garlic", heter så här iaf, man köper en burk med typ mosad vitlök, så att det är som en röra av enbart vitlök typ. Oså salt och peppar.
Köttbullarna blev jättegoda, lite asiatiska typ. Mumma!

Imorgon jobbar jag 10.30-16.00.
På kvällen ska vi hem till B's familj och fira Natalie. Jag funderar på att ta bussen direkt efter jobbet från Carson till Redondo beach. Jag är ju ändå halvägs. Det är med samma buss som jag åker hem till Lb med som också åker till redondo, bara åt olika håll.

Nej nu måste jag städa kattlådan, Mozart har vart i farten igen...

Ps! Tog lite bilder på solnedgången igår, eller ja, jag kom ner till havet lite för sent, men det var fint ändå. Visar dom imorgon kväll LA-tid eller nåt!
Och också, ang möbleringen i sovrummet häromveckan..jag möblerade tillbaka allt till hur det var förut, gillade det bättre, så no pics!



veggie steamer


Tyyyp sån kastrull.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0