Toooooo much!

Oppsi. Jag åt precis upp den sista ploppen ur Plopp-påsen mamma skickade...plus de tre små "3 för 10 kr"-chokladbitarna. Åt inte allt på en gång, men ja..slut är det nu iaf.
Mår inte sååå jättebra nu. Ont i magen alltså. Godis istället för lunch är ingen höjdare. Oh boy!
Ska ut på en powerwalk nu. Började ta tag i motionerandet häromdagen och har faktiskt sett till att ta en promenad på ungefär 45 min- 1 timme varje dag. Har även kommit på ett bra sätt att faktiskt "få det gjort" på. När jag anländer med bussen i Downtown long beach efter jobbet, promenerar jag hem istället för att byta buss. Det är ungefär en 50 min promenad i "vanlig takt", fast folk säger att jag går rätt så fort.. Då har man liksom motionerandet gjort när man kommer hem efter jobbet och kan med gott samvete lägga sig i soffan och må bra.
Tar jag båda bussarna hem ifrån jobbet, kommer jag garanterat vara för lat att gå ut och powerwalka när jag väl kommer hem, eftersom jag faktiskt är trött efter en dag av att stå på jobbet plus spendera totalt 2.5 timme av busspendlade, men lyckas man motionera lite innan man kommer hem efter jobbet, hinner man inte riktigt inse hur trött man är och har fortfarande lite extra energi att utnyttja.  Så är det för mig iaf. Och sen så ska jag inte säga att jag garanterat kommer att powerwalka varje dag, men jag känner skillnad direkt däremot, det känns skönt och jag har fått en bättre sömn sedan jag "tog tag i det" att röra på mig. Sedan tror jag också att ljusare kvällar hjälper en på traven också.

Nu vare powerwalk ja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0