Lördag

När jag vaknde av alarmet på mobilen 06.15 idag hörde jag regn som snattrade mot fönsterutan. Åh vad jag njöt. Fast det hade vart mysigare att kunna stanna kvar i sängen och somna om. Men oh nej. Stiga upp och göra sig redo för jobbet fick det bli. Det hade slutat regna när jag gick. Fast det var riktigt grått och dimmigt. Och råkallt.
Nu har det klarnat upp lite, men det är fortfarande ingen sol och sommar direkt.
Halva min arbetsdag är över, "bara" 4 timmar kvar.
Igår kunde vi tyvärr inte kolla på lägenheten vi tänkt, den var ej redo. Men jag tror att den är redo idag, så förhoppningsvis efter jobbet kan vi kolla på den. Jag har börjat få panik. Jag vill så gärna veta vart vi ska bo snart, vore så skönt att få det avklarat, så man kan börja packa, planera vad vi borde behålla och skänka bort, fixa addressändring osv. Och viktigast av allt, ha ett bestämt datum för inflyttning. 
Vår katt Mozart är numera en inomhuskatt på heltid igen. Är en katt allergisk mot bett från loppor, är det nog säkrast för katten att stanna inomhus. Så det känns så bra att kunna flytta in till ett större boende så Mozart får lite mer utrymme också.
Ikväll vet jag inte vad vi ska göra ännu. Igår pratade vi lite om att testa en vinbar i Long beach som har fått jättebra respons. Men vi får se. Jag hyrde tvserien Dexter säsong 4 på dvd igår kväll...och måste lämna tillbaka den på söndag. Så jag har ju lite att stå i...haha, jag är verkligen beroende när jag börjat titta på en tvserie som är ruskigt bra. Det är konstigt egentligen. Dexter är en seriemördare. Fast han dödar bara "the bad guys", så man står liksom på hans sida, man gillar Dexter. Men alla andra seriemördare i tvserien tycker man är jätteläskiga och känner ett starkt hat mot. Men ändå är de alla mördare.

Oh crap, klockan är snart 11 och jag måste ringa alla rum och fråga om de ska checka ut eller ej. Iofs måste de checka ut för att vi ha reservationer för alla rum idag, Labour day helgen i USA förstår ni, folk är lediga för denna storhelg.


Såhär såg vårt rum ut i London de sista månaderna vi bodde där.
Fatta vilken lyx det var att ha ett eget rum efter kollektivboende på
hostel i London i 6 månader. Kan ju inte påstå att standarden på hostel
i London är de fräschaste...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0