Besviken

Har suttit och kollat på SVT's valvaka på Svt play online. Jag är så besviken! Vad har hänt med Sverige? Jag har hela tiden pratat så varmt om mitt hemland när någon frågar mig om mitt hemland,men jag känner inte att jag kan göra det lika mycket längre. Det är synd. Jag har dock inte bott permanent i Sverige sedan jag slutade gymnasiet 2007, men planerar ju att flytta hem om ett tag ändå. Besviken som sagt.

Jobbintervjun gick åt helvete igår. Jag kom dit och managern bad mig följa med in i ett rum. I det rummet satt 7 andra tjejer, det visade sig vara en gruppintervju. Det värsta jag vart med om! Och till råga på allt hade alla fått en stol utom jag, så jag fick stå där i centrum. Usch! Plus att alla de andra där pluggade i beauty skolor och allt, så vad är mina chanser liksom att få ett jobb i en beauty shop när dom andra har en sådan erfarenhet, inte för att jag direkt kände för att jobba där heller kände jag efteråt.
Som sagt, gruppintervju är inte roligt, väldigt väldigt läskigt. Men lite erfarenhet är det ju dock plus att jag kände mig stolt att jag i överhuvudtaget pratade och svarade på saker inför alla på intervjun.

Nu slutar jag jobbet och vi ska till IKEA och jag ska leta efter ett litet bord. Och svärmor vill ha en påse frysta köttbullar, ha ha!

Btw, det är hemskt svårt att förklara för Brandon på engelska om detta val och svensk politik och vad som precis hänt. help!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0