Thursday

Det är en grå dag idag. Ingen sol alls, vilket är sååå typiskt eftersom vi dränkt soffmadrassen i vatten och skrubbat och tvättat den för att få bort kattpisset. Det gjorde vi alltså igår. Planen sen var ju att den skulle stå där ute i solen och torka...

Annars har jag mest småpysslat lite här hemma idag. Gått igenom viktiga och oviktiga papper. Gått igenom min garderob, fick ihop två påsar med kläder jag aldrig använder som jag ska ta med till secondhand affären på 2nd street, man kan nämligen byta och sälja sina kläder där. Jag tänkte skaffa lite "Store-credit" där, så det blir ju i princip att jag byter mina kläder mot "nya". För det är faktiskt fina kläder som jag har rensat ut. Men ibland köper man ju saker som man tycker är jättefina i affären men sen så använder man dom bara en gång och that's it.

Mamma, när vi pratade på Skype och vi blev avbrutna av att nån ringde mig, det var från ett fik i Seal Beach, ska dit på jobbintervju imorgon. Enda nackdelen med det är dock att det är i Seal beach vilket tar cirka 20-25 minuter med buss dit och eftersom det är ett caf'e så öppnar dom vid 6 på morgon. Å andra sidan, om jobb blir erbjudet till mig, finns det ju andra senare skift också, eftersom det fiket är öppet till 9 på kvällen på vardagar och till typ 11 på fredag och lördagar. Fast, morgonskift lär ju dock komma på tal...oh well, får se hur man gör när man hamnar i den sitsen. Jag hoppas såklart fortfarande på att få receptionist jobbet på spa och skönhetssalongen i Downtown Long beach.

Vår katt har inte kissat någon annanstans än i kattlådan de senaste 3 dagarna. Framsteg! Å andra sidan har ju inte soffan vart tillgänglig under den tiden heller.

Brandon har klippt sig korthårig igen. Hans mamma skämtade om att han skulle "Join the army". Ha ha.

Brandons småsyskon som fyller 4 i december, bara växer och växer och säger både bra och dåliga saker.
Isabella tycker det är kul med "läxor" och kan nu fylla i ord och hon lär sig bokstäverna mer och mer för varje dag som går, medans Joaquin krigar och slåss och säger till alla som kommer nära "I¨m going to kill YOU!" vilket jag personligen tycker börjar bli lite läskigt haha!

Min cykel är fortfarande kvar i Redondo beach eftersom den ej fick plats i vår bil. Också min egna lilla svarta bil är kvar i Redondo beach, parkerad hos Brandons mammas hus. Jag planerar att börja ta lektioner på en körskola här i närheten snart. Ska gå dit och prata med dom imorgon eller på lördag.

Till middag idag ska jag laga lax och potatis med dill. Jag har vart alldeles för onyttig det senaste, har dock gått ner 1 kilo eller 2, kanske för att jag glömt bort att äta och sedan vräkt i mig godis istället? Not good. Måste sluta innan jag blir sockerberoende.

Tycker att vår lilla gamla teve inte är rolig längre. Den teven har inte grön färg, så alla filmer vi ser är röda. Så typ, om det är en actionfilm och nån börjar skjuta, så vet vi inte riktigt om nån blir träffad eller ej eftersom allt redan är rött, så vi kan ej se om de blöder eller ej. Kul va?`

Jag ska lägga upp lite bilder här senare idag, men ni där hemma sover nog nu så det spelar ingen roll om jag gör det nu eller ej, ni får väl se det imorgon helt enkelt. Jag vill fortfarande inte lägga upp bilder på vardagsrum och sovrum ännu eftersom allt fortfarande inte är klart än, tack vare vår katt.hmm..

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0