Ralphs

Jag har en jobbintervju imorgon på mataffären Ralphs! Det är en stor amerikansk matkedja över hela USA, ungefär som vi har Ica Maxi.
Jag fyllde i en jobbansökan online där. Det jobbet vore perfekt, eftersom det ligger 10 minuters promenad från oss PLUS att alla de stora företagen erbjuder försäkringar osv och jobbar man där tillräckligt länge får man även betald semester. Typ, om jag jobbat där ett år tror jag man har rätt till en veckas betald semster per år osv.
Men som sagt, det är en jobbintervju och jag tror att väldigt många har sökt. Sådana jobb är mycket populära.
Och man märker att det är lite mer krav på sådana ställen också, imorgon måste jag ta med mitt Green card, social security number och mitt californian ID.

Vet ni..det gör ont inombords att ens tänka på det, men när ett sånt jobbtillfälle dyker upp som erbjuder benefits, vill man helst inte tacka nej till det här i USA, speciellt då när mina föräldrar just nu betalar en svindyr försäkring åt mig här i USA just nu, tänk om de kunde slippa göra det. Om de frågar om min tillgänglighet osv, funderar jag nu på att inte nämna att jag har en planerad Sverige-resa, för jag är säker på att de behöver folk till jul och sånt med. OM de skulle erbjuda mig ett jobb på Ralphs, tror jag inte att jag kan komma hem till jul. Det gör mig så himla ledsen men det skulle sänka mina chanser så himla mycket om jag säger på intervjun imorgon att jag åker iväg 2 veckor i december. Åh andra sidan har jag längtat hela året på att få vara hemma och fira jul äntligen och jag kommer att vara så himla ledsen om jag inte får vara det.
Hur ska jag göra? Vad ska jag göra?

Jag önskar så att jag skulle kunna säga på intervjun imorgon om min situation men att det skulle vara Ok med dom att jag åkte iväg och sen kom tillbaka. Det känns jättejobbigt att redan vart borta på jul 2 år i rad och att detta isf blir tredje julen ifrån min familj och hem. Eller borde jag säga som det är imorgon på intervjun och hoppas på det bästa och om jag nu inte skulle få jobbet så går jag efter planerna på att vara inställd på att åka hem till jul och kanske pga vara utan jobb tills jag kommer tillbaka till LA?

Snälla, råd!



Kommentarer
Postat av: Karin G

Jättesvårt att säga men det är bara du som kan avgöra. Om du absolut vill åka hem - jag förstår dig - så betona din arbetsförmåga, att du alltid kommer till jobbet, att du alltid gjort det på förra jobbet etc. Frisk och stark ungefär. Bra förhållande till familj här och i Sverige. Säg sen att du har en inbokad resa och att du verkligen skulle vilja åka hem men (om du är beredd att ge upp det redan) att jobbet är viktigare för dig. Kanske kanske att de ger dig en chans men den är ju liten förstås. Jag förstår dig hur du än gör.

Kram

2010-10-28 @ 06:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0