Monday

Regnig dag i Long Beach. Men det är lite uppehåll nu, så ska snart traska ut och leta jobb.
Har suttit hemma och fyllt i online-ansökingar, dvs alla stora företag i USA hänvisar en att söka online, så det går inte att gå in till en stor mataffärkedja och ge sitt Cv tillexempel, de säger bara att jag helt enkelt får gå till deras hemsida på internet och göra allt där. Alla företag har typ samma frågor och slags program online att fylla i. Det är sååå himla trist och det tar cirka 45 minuter att fylla i en. Jag gillar inte det, föredrar att få prata med en person istället och ge dom mitt cv personligen. Plus att jag då har större chans att få komma på intervju, för sitter de och går igenom alla online så väljer dom nog oftast i första hand en lokalbo från Long beach och inte en svensk som bott här i 2 år, typ.

Det är tungt. Har ej fått telefonsamtal tillbaka från de två ställena jag hade intervju på. Dvs salongen och fiket.
Så, jag antar att jag får börja om från början. Det är nog det som är jobbigast. Att få nedslag hela tiden och måste resa sig upp igen och börja om. I början känns det okej, liksom, jaja, en intervju, bra erfarenhet osv osv, men efter ett antal intervjuer och inga telefonsamtal tillbaka, börjar allt kännas hopplöst och humöret sjunker. Man måste få uppleva några framgångar för att orka med motgångarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0