Jobbintervju

Pizzerian ringde idag. Fick ett missat samtal men de lämnade inget röstmeddelande. Som tur va ringde jag tillbaka för att se vem det var som ringt. Inte alltid att jag gör det faktiskt.
Men ja, det var pizzerian tvärs över gatan, kvinnan i telefonen sa att jag kunde komma på jobbintervju om 15 minuter. Så jag gick dit. Det var en man och en kvinna som höll i intervjuerna. När jag kom in på pizzerian satt en tjej och fyllde i en jobbansökan.En annan tjej satt och blev intervjuad. Mannen som intervjudade kom fram till mig med en jobbansökan och frågade om jag ville fylla i den, då sa jag att jag ju redan gjort det och därför var jag här för en jobbintervju. Väntade i 2 minuter och sen var det min tur att intervjuas. De frågar hur gammal jag är, vilket kändes helt onödigt av dom att fråga eftersom all information ju stod på mitt cv och på jobbansökan. Sedan sa kvinnan "men du har ingen erfarenhet inom detta yrke eller", då fick jag säga att jo det har jag och så fick jag peka och visa dom på mitt cv och jobbansökan att jag visst hade servitris-erfarenhet från London.
Alltså, ärligt talat var detta den dåligaste jobbintervju jag vart på och det var deras fel , inte mitt. De frågade i princip några få frågor om vad jag redan svarat på i jobbansökan. Mannens bror bodde i Göteborg fick jag reda på iaf, men mannen på intervjun verkade inte gilla Sverige så värst, han tyckte att det var för kallt.
Intervjun tog cirka 2 minuter totalt. 
Det känns lite trist att de inte kunde fråga mig lite mer på intervjun för jag fick ju inte chansen att visa dom vem jag var. Får väl se, svårt att veta hur stor chans man har på ett jobb när det var en såpass kort och innehållslös intervju...
Jag hoppas att intervjun på onsdag är lite mer som en vanlig jobbintervju iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0