Hej

Imorgon ska de installera internet hemma hos oss, då blir det lättare att uppdatera här och med bilder dessutom.
Det är ingen sommar här längre förresten. Det var soligt och varmt i några få dagar, men nu har solen övergått till regn...och kyla vilket ju inte gör hela mitt "gå och leta-jobb-humör" på topp. Jag har dessutom åkt på en förkylning. Det var värst igår dock. Jag mailade bara iväg mitt CV till 2 ställen igår och inget mer. Jag vilade istället. Jag ska väl ut idag igen. Jag önskar att jag åtminstone haft min cykel här, men den är fortfarande i Redondo beach. Jag är såå arg på vår gamla hyresvärd förresten. i fredags var det första oktober, dvs vårt kontrakt gick ut på vår gamla lägenhet. Vi ringde och ringde vår hyresvärd för vi ville lämna nycklarna och så ville vi ha tillbaka vår deposit. Han svarade ej, eller svarade på våra alla röstmeddelanden. Idag är det tisdag och han har fortfarande inte ringt tillbaka och vi har ringt och ringt. Såå himla förbannad är jag. Det är ingen överraskning till oss att han tar för evigt att ringa tillbaka när man sökt honom, men detta är ju enbart oproffsigt av honom. Enligt vårt kontrakt skulle han ge oss depositpengarna första oktober. Han är en riktig lömsk person. Jag skulle inte bli förvånad om han väntar tills han hittar nån ny som hyr stället och sen ger oss pengarna när den nya hyresgästen ger honom en ny deposit. Jag är så himla glad att vi flyttat. Klarar inte av en sån hyresvärd. På vårt nya ställe är det perfekt. Killen som är anställd för att se efter byggnaden bor två dörrar ifrån oss. Dessvärre är han i Europa nu och hälsar på sin flickvän, vilket ju är typiskt eftersom vår ugn inte funkar och så sa han att han ville vara närvarande när de installerar internet eftersom de gör det på ett speciellt sätt i den byggnanden så det inte är en massa kablar som hänger löst och så.
Förresten, vad är det med oss ch ugnar i nya lägenheter?  Ungnen funkade ju ej på förra stället heller.
Jaja. Kände för att gnälla lite bara. Ska fortsätta att ringa och lämna meddelanden till vår gamla hyrevärd. Jag accepterar det bara inte! Han ska vara glad att vi inte anmäler honom, för han har hyregäster olagligt. Det är nämligen ett garage i bak av det gamla huset som han hyr ut som lägenhet. Dvs, han har tre "lägenheter" i en bostad som egentligen bara kan va en hyresgäst. Men vi vill inte förstöra för vår gamla granne, som vi blev bra vänner med.

Hur som helst. ha det bra. kan förhoppningsvis lägga upp bilder imorgon då vi har internet.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0