God morgon!

Sitter här och dricker morgonkaffet. Dessvärre har vi varken bröd eller mjölk hemma, så frukostmacka eller flingor med mjölk får jag väl glömma. Typiskt! Det tar cirka 10-15 minuter (jag promenerar väldigt snabbt)  att promenera till mataffären vilket iofs inte är så långt, men när man är nyvaken och myser i sin morgonrock och iaf har fått sitt kaffe, känns det som att frukosten kan vänta. Förresten så tar det cirka 15 minuter till en av mataffärerna. Och sen ska det bli 15 minuter tillbaka hem med, så det blir totalt 30 min förräns man är hemma med frukosten. Ni kanske tycker att det låter jättelat. Men man måste vara här i LA för att förstå vilka enorma avstånd det är överallt. Vid ett övergångsställe här,är gatan ungefär lika bred som tre övergångsställen i Sverige.

I morse väckte vår katt oss, eller iaf mig, Brandon sover nog fortfarande. Mozart väcker oss dock varje morgon. Det är allmänt känt om siamsekatten att ha ett väldigt "bebisskriv-liknande"-mjau. Mozart är en siamesemix och har ett väldigt störande mjau. Han slutar inte förräns nån av oss stiger ut sängen. Bastard!

Klockan 12 idag har jag jobbintervju på en liten presentbutik på 2nd street. Hoppas det går bra. Fast det känns inte kul alltså att om de frågar om jag ska vara bort nåt inom den närmsta tiden och om jag då måste svara att jag blir borta över jul, 2 veckor. Där sjunker liksom min chans att få jobbet med 75 procent. Men då får jag liksom försöka klämma in att jag kan jobba alla andra holidays. Typ Thanksgiving och Nyår. Black Friday.
Jag har blivit förvarnad att jag kanske inte kommer att få jobb innan jag går hem till Sverige, att det kan bli svårt. Det känns skitjobbigt. Även om jag vet att om så är fallet så har jag hjälp och stöd med hyra. Men jag tror inte jag pallar så lång tid utan att få jobba och ha lite rutiner och en inkomst att röra sig med. Och så vill jag ju såklart kunna stå på egna ben och inte få hjälp med ekonomin just nu.
Brandons vän kanske hade ett jobb åt Brandon, hans vän jobbar för ett stort företag som säkerhetsvakt,men han sa att de kanske har andra öppningar vid olika positioner. Det företaget är tydligen jättestort med tillverkning av shipping-lådor och ficklampor osv. Sådana jobb kanske inte alltid är kul, men ett stort företag som tillverkar saker för gouverneuren och staten brukar oftast betala helt OK.
Hoppas det finns jobb lediga där för Brandon.

Förresten, har ännu ett favvo-program på History Channel. Jag hade svårt för att sova igår kväll så jag försökte bli trött genom att titta på teve. Från 23.00 till 24.00 var det ett program om godistillverkning!!! Åh det var jättehäftigt. Stora fabriker, mindre fabriker,vilken skillnad det var på deras tillverkningar, så mycket mer personligt med de små fabrikerna. Jag tror fortfarande att jag kan bli miljonär om jag öppnar en svensk godisaffär här i LA, plockgodis skulle bli en stor succe' här. På 2nd street har dom en godisaffär, men deras plockgodis är inget jämfört med våra svenska affärer. Plus att USA mest är känt för sina jellybeans.
Tror ni också att jag kan bli rik genom att öppna en svensk plockgodisaffär här? Hur går man isf till väga? Jag har hört att man blir som mest kreativ när man är arbetslös, kanske borde ta tillvara på denna opportunity?









Kommentarer
Postat av: syrran

Absolut!!!! Jag läste förresten i tidningen om en svensk som blev rik på svenskt lösgodis i Kanada..

2010-10-28 @ 17:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0